Gå til innhold

Spørsmål til SSD-brukere: Hvor mange GB bruker du?

35 stemmer

1. 1. Hvor stor SSD skal jeg kjøpe?

• 60-64GB
      0
    • 80-120GB
      6
    • 128GB
      16
    • Større+?
      13

Anbefalte innlegg

Hva ser du på når du sier 3,5x, aksesstid eller overføringshastighet? Overføringshastighet har ikke så mye å si for opplevd ytelse. Det er responstiden du merker forskjellen på, og her er SSDer hundre+ ganger raskere enn tradisjonelle snurredisker.

Jeg har en SSD i en maskin som har en SATA 1,5Gbit-port, og får ikke halvparten av overføringshastigheten som SSDen er god for en gang, men likevel oppleves det som mange, mange ganger kjappere enn en vanlig harddisk, for responstiden merker jeg godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vet jeg dessverre ikke.

Men tusen takk for svar alle sammen. Jeg vurderer å gå for Crucial M4 128GB, men det står litt rart i navnet på den: "R:415/W:175 2.5" SATA-3". Er ikke dette en SATA-6? Og 500MB/175MB/s read/write? Dere ser også at bildet er annerledes enn denne fra komplett.no. Hva er det som skjer her? Er den fra CDON en gamlere modell eller? :/

Tipper 128GB vil holde :)

Lenke til kommentar

Jeg har 160 GB, og har alt av programmer og spill installert på den - bruker under halvparten av plassen. Jeg har musikk, video, og alt som jeg i grunnen bare lagrer, på en ekstra HDD, og så har jeg en ekstern HDD i tillegg som jeg også bruker til å ta backup på.

Lenke til kommentar

Det vet jeg dessverre ikke.

Men tusen takk for svar alle sammen. Jeg vurderer å gå for Crucial M4 128GB, men det står litt rart i navnet på den: "R:415/W:175 2.5" SATA-3". Er ikke dette en SATA-6? Og 500MB/175MB/s read/write? Dere ser også at bildet er annerledes enn denne fra komplett.no. Hva er det som skjer her? Er den fra CDON en gamlere modell eller? :/

Tipper 128GB vil holde :)

det heter SATA 3 - 6Gb/s

det er samme, CDON har bilde av undersiden, komplett har bilde av oversiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...