Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe ny PC, og har tenkt å bestille alle delene fra CDON.no, så da

lurer jeg på om noen har noen positive/negative erfaringer fra å handle der?

(Jeg har sammenliknet prisene med komplett.no, og cdon.no var med frakt 1500 kr billigre)

post-273885-0-04220400-1335889147_thumb.png

post-273885-0-25689600-1335889148_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Positivt: Ekstremt hurtig levering (kjøpt en del bøker og elektronikk derfra).

Negativt: Tungvindt retursystem. Kan ikke ringe til dem. Må kontakte via eget meldingssystem på hjemmesiden for å få "godkjent" retur av vare. Ikke mulig (så vidt meg bekjent) å kontakte dem via e-post heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Positivt: Ekstremt hurtig levering (kjøpt en del bøker og elektronikk derfra).

Negativt: Tungvindt retursystem. Kan ikke ringe til dem. Må kontakte via eget meldingssystem på hjemmesiden for å få "godkjent" retur av vare. Ikke mulig (så vidt meg bekjent) å kontakte dem via e-post heller.

takk for kjapt svar :) en annen ting jeg lurte på er hvorfor komplett.no tar 230kr i frakt, men cdon.no kun tar 50 kr? :huh:
Lenke til kommentar

cdon tar credit sjekk på deg så de sender faktura istede for postoppkrav. noe som er billigere.

jeg har handlet på cdon i mange år. eneste jeg har å si er det samme somthe silencer. litt mye styr med retur. d er lett med må innom deres support system

• Liker 1
Lenke til kommentar

230 kr er nok uten postoppkrav vil jeg tro. Frakten er billig hos cdon, regner med de går i minus på store pakker men i pluss totalt sett. Det er jo en fin ting som kan gi dem ekstra salg i tilfeller der andre butikkr skal ha 100+ i frakt på en rimelig vare.

Har bare gode erfaringer med cdon og vet av andre som også er fornøyde. Retur har jeg kun hatt på dvder, da har jeg fått tilsendt boblekonvolutt og fraktklistrelapp. Veldig kjekt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Når det gjaldt retur her så fikk jeg tilsendt frankert returlapp som gikk rett til produsentens servicecenter, jeg trengte kun å ta kontakt med de via kontaktskjema og ikke bry meg så mye mer. Skjedd 2 ganger, like smertefritt hver gang. Handlet der mange ganger og har ingenting negativt å komme med.

Det går også an å kontakte de direkte på mail, se her: http://cdon.no/kundeservice/kontaktalternativer/

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min erfaring er at cdon har ca. 1 dag lengre leveringstid enn Komplett\netshop for min del. (3dager totalt). Men nå er lageret demmes i sverige, så den er godkjent ;) Kjøpte mitt Corsair Obsidan 800D derfra. Rask levering. 50kr i frakt for 20kg kabinett er veldig lite også.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angående harddisk er Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3 langt bedre kjøp.

Og PHANTEKS PH-TC14PE CPU-Cooler kjøler er anbefalt til overklokking.

Angående erfaringer har det vært possitivt men har ikke returnert varene heller, men siden Cdon er i sverige kan du regne med det er sannsylig det kan bli vanskligere og dyrere å sende varene tilbake med posten.no.

Beste hadde jo vært å reist til sverige å handle der i sommeren.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan ikke si meg enig i rask levering akkurat. Bestilte noe derfra som var på lager torsdag 28.06.12.

Først i dag 03.07.12 fikk jeg melding om at pakken var sendt derfra. Så synes dem skuffet meg veldig mye der. Nå er det bare å håpe på at pakken rekker fram hit til helgen.

Edit: Dette er ikke første gang jeg bestiller derfra, alle de andre gangene jeg har bestilt har de som regel klart å få sendt avgårde pakken samme dag eller dagen etter.

Endret av Freestyle89
Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enig i rask levering akkurat. Bestilte noe derfra som var på lager torsdag 28.06.12.

Først i dag 03.07.12 fikk jeg melding om at pakken var sendt derfra. Så synes dem skuffet meg veldig mye der. Nå er det bare å håpe på at pakken rekker fram hit til helgen.

Edit: Dette er ikke første gang jeg bestiller derfra, alle de andre gangene jeg har bestilt har de som regel klart å få sendt avgårde pakken samme dag eller dagen etter.

I forhold til f.eks deal.no så er dette super kjapt hehe.

Ingen som er så treg som deal.no. Skulle tro det var en person som drev hele deal.no

Tar fra mellom 2.5 uke til 3.5 uke før du får varen fra deal.no

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har aldri hatt noe å utsette på CDON, bortsett fra at sidene dems ikke er de mest brukervennlige. Forrige gang jeg bestilte derfra, måtte jeg gå via prisjakt.no på en eller to artikler. Det ble også handlet noe småtteri fra Dustin, og varene kunne hentes et par dager senere fra begge.

Bestilte en cpu, en elektisk visp og litt kjølepasta derfra sent på mandag, det skal hentes nå. Førhelga bestilte jeg et trådløst nettverkskort og ei slangeklemme fra Multicom. La merke til at det var 4 år siden sist jeg brukte dem og det begynner å demre hvorfor - ekstremt treg levering - det blir nok mer enn 4 år til neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...