airman Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Har akkurat installert winxp. Så installerte jeg oppdateringene fra windows update og dermed var både cdrom og dvd-brenner borte fra Min datamaskin. Går inn i enhetsbehandling og ser to gule ikoner over cd/dvd hvor det står: Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19) Finnes det løsning på problemet eller må jeg installere windows på nytt en gang til? Lenke til kommentar
Star Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 type cd-rommer du har? Kjører du Sp1? Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 du har nesten det samme som problemet som jeg hadde! gå til enhets behandling og avinstallere cdrommene også trykke på en knapp der det står søk for maskinvareendringer. det virket for meg! Lenke til kommentar
airman Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Kjører SP-1. CD-ROM type Pioneer DVD-ROM og NEC 1100A DVD+R. Har nå prøvd å avinstallere enhetene og latt maskinen søke etter ny maskinvare. Begge enhetene kommer inn igjen med hver sitt gule ikon. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Ok... når du har fått; finn fram XP plata, og sett den inn mens du er inne i Windows. Så høyreklikker du på ikonene med de gule kryssene. Du vil da få opp et valg hvor du kan reinstallere driverne til, de burde være med på XP skiva. Lenke til kommentar
airman Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Ingen vits, den prøver ikke å lese av cden i det hele tatt. Men jeg gikk ut av XP og kopierte hele cden inn på harddisk og søkte etter drivere til enheten, men nei, den finner ingen passende drivere . Lenke til kommentar
airman Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Ingen vits, den prøver ikke å lese av cden i det hele tatt. Men jeg gikk ut av XP og kopierte hele cden inn på harddisk og søkte etter drivere til enheten, men nei, den finner ingen passende drivere . Alle andre eheter på maskinen er iorden. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Du kunne jo prøve hjemmesidene til de som har produsert cdene dine da... kanskje de har noen drivere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå