Gå til innhold

Microsoft Java Virtual Machine... borte???

Anbefalte innlegg

Jeg har ett program som krever Microsoft Virtual Machine. Det er vel en del av Microsofts Java program? Jeg har prøvd å installere den, men fortsatt fungerer ikke programmet... det gir fortsatt beskjed om at Microsoft Virtual Machine ikke finnes på systemet mitt. Jeg har installert Virtual Machine fra en link gitt fra produsenten av dette programmet (Homestead Sitebuilder). Det virket før jeg formaterte harddisken og reinstallerte Windows XP for noen dager siden, men nå får jeg det ikke til å virke samme hva jeg gjør.

Samtidig finner jeg ut at Microsoft har sluttet å lage oppdateringer til dette programmet, og tilbyr det ikke lenger på sin hjemmeside på grunn av en krangel med Sun Microsystems. Kan dette ha noe med saken å gjøre, selv om jeg fortsatt får lastet ned programmet fra Homesteads sider?

Hjelp... jeg trenger dette programmet for å oppdatere hjemmesidene mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://java-virtual-machine.net/download.html

google er ikke bare til pynt

Takk for at du prøver å hjelpe, men jeg får installert Java. Det er ikke noe problem. Problemet er at programmet ikke gjenkjenner at jeg har Java installert. Hva kan være feil?

Kanskje det kan hjelpe å avinstallere Java før jeg installerer det på nytt? I såfall hvordan avinstallerer jeg det?

Lenke til kommentar
ooki

sjekket Start->Settings->Control Panel: Internet Options; Advanced tabben...der står det Microsoft VM og Java(Sun), lek litt med de valgene der og se om det gjør noe.

fullstendig håpløst noen javasaker bare fungerer med ms java

Takk... skal prøve det.

Enig... Java er noe håpløse greier. At de ikke klarer å få til en ordentlig standard.

Lenke til kommentar

Ingen av de linkene jeg til nå har fått her har hjulpet (men takker alle for at dere har forsøkt). Vil imidlertid bare opplyse om at jeg kun sekunder etter at jeg skrev forrige post, fikk svar fra Homestead Support under ett døgn etter at jeg sendte forespørsel dit. Der var det link til to forskjellige Java...utgaver, og begge skulle installeres. Etter dette fungerte alt helt greit.

For de av dere som har lignende problemer (programmer gjenkjenner ikke Java i Windows XP selv om dere har prøvd å installere den) gjengir jeg her svaret fra Homestead Support :

***For Windows 95, 98, ME and XP users

STAGE 1

------------------------------------------

1. Connect to the Internet.

2. Open a Web browser, and enter in the following address:

http://supportdownloads.homestead.com/msjvm3805.exe

(You will be prompted to download a 'msjvm3805.exe' file.)

3. Save the file to your computer hard drive. (To easily locate the file later, choose your 'Desktop' from the 'Save In' dropdown menu.)

(Note: The 5+ MB file may take several minutes to download on a modem connection.)

4. When the download is complete, locate the 'msjvm3805.exe' file on your computer, and double-click the file to begin the installation/updating process.

(Note: If you are on a Windows XP computer, you must be logged into an "Administrator" account to install or update software such as the Java VM. To check if your Windows XP login is an "Administrator" account, go to Start=>Control Panel=>User Accounts.)

After the installation is complete, you should be prompted to restart your computer. Even if you are not prompted to restart your computer, please make sure you restart your computer. Proceed to STAGE 2 below.

STAGE 2

1. Connect to the Internet.

2. Open a Web browser, and enter in the following address:

http://supportdownloads.homestead.com/msjvm3810.exe

(You will be prompted to download a 'msjvm3810.exe' file.)

3. Save the file to your computer hard drive. (To easily locate the file later, choose your 'Desktop' from the 'Save In' dropdown menu.)

(Note: The 5+ MB file may take several minutes to download on a modem connection.)

4. When the download is complete, make sure to locate the 'msjvm3810.exe' file on your computer, and double-click the file to begin the installation/updating process.

(Note: If you are on a Windows XP computer, you must be logged into an "Administrator" account to install or update software such as the Java VM. To check if your Windows XP login is an "Administrator" account, go to Start=>Control Panel=>User Accounts.)

After the installation is complete, you should be prompted to restart your computer. Even if you are not prompted to restart your computer, please make sure you restart your computer.

AFTER YOU HAVE COMPLETED BOTH STAGE 1 AND STAGE 2 AS DESCRIBED ABOVE, PLEASE CHECK YOUR JAVA VM VERSION.

From your Windows Desktop:

1. Go to Start=>Run.

2. Type "cmd" (Without quotes. Or "command" if that doesn't work.)

3. At a C: prompt, type "jview" and hit <ENTER> on your keyboard.

On the top line you should see a mentioning of "Java Version 5.00.3810".

If you see "Java Version 5.00.3810", please try launching the SiteBuilder software again. You should notice an improvement.

Regards,

Riley

Homestead Support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...