Gå til innhold

Oppgradere Acer Aspire 5750 /m I7

Anbefalte innlegg

Hei :) får solgt stasjonæren min i mai så jeg kan bruke pengene på andre ting :) så har funnet ut at jeg skal bruke litt av de pengene på å oppgradere min bærbare pc :) har lyst å oppgradere til SSD siden pc-en skal bli hovedsaklig bli brukt til redigering og gaming :) men ikke allt av pengene til ssd da :p specsa på pc-en foreløpig er:

Intel Core I7 2670QM 2.2 turbo 3.1ghz.

Nvidia Geforce Gt540M 1gb. Up to 3765 MB with Turbocache (går det an å oppgradere til mere dedikert minne på det?)

6GB ddr3 memory

750GB HDD

merker at pc-en blir syykt varm når jeg gamer en del, hadde en teip vedsiden av kjøleribbene på pc-en som smelta :p så kunne trengt litt mer kjøling :)

takk for alle svar :)

-Cr4ZyF34R

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan oppgradere lagring og minne på en laptop. Enkelte dyrere laptoper vil også la deg oppgradere prosessor og skjermkort, men med en Acer som dette er det ikke sjans.

Et GT540M er ikke kraftig nok til å nyttegjøre seg mer enn 500MB VRAM, så hvorfor du vil ha mer VRAM er et mysterium for meg.

Lenke til kommentar

ojja :p men da er det vel bare å glømme det xD men har sett litt rundt på ssd-er som OCZ Agility 3 240GB, og Cooler Master SF19 cooling pad :) som ser ut til å oppnå mitt mål :)

Jeg har brukt Cooler Master Notepal U3 i noen år nå og er kjempefornøyd. Min bærbare HP Pavilion dv9550eo ble kjøpt i 2007, og jeg har oppgradert med Win7 og Intel SSD. Jeg prøvde å spille Dota 2 for litt siden uten kjølebrettet, og da ble skjermkortet over 90°C mens jeg spilte. Etter å ha renset skjermkortviften for støv og justert den ene (av 3) viftene på kjølebrettet til å treffe akkurat på skjermkortet, falt temperaturen til 62°C.

Fordelen med CM Notepal U3 brettet er at man kan justere de tre viftene akkurat hvor du vil, slik at du kan sette de til å treffe akkurat på skjermkort, CPU etc. På det kjølebrettet du har tenkt til å kjøpe (SF19), vet jeg ikke om man kan justere viftene slik man vil. Da jeg bare dekket halve åpningen til skjermkortet med min vifte, steg temperaturen med 15°C. Så med mindre du kan justere viftene på SF19, ville jeg anbefalt Notepal U3 (selv om det sikkert er kraftigere vifter på SF19 siden man må koble til med strøm).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...