paithlezz Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Trenger en ny stang, fordi min gamle ble knekt. Den skal brukes til ørret- og røyefiske på fjellet. Må kunne kaste langt med både lette og tunge sluker, være lett å ta meg seg, sammenleggbar/teleskop. Hvilken lengde burde jeg ha, og aksjon? Vil helst ha en stang som lett kan ta storørret. Bruker abu cardinal 454R snelle. Har brukt en shimano Exage STC 270M, CW 10-30g, som jeg har vært veldig fornøyd med. Skal jeg bare kjøpe en ny av samme type? Tenkte å bestille fra komplettfritid.no da de har noen tilbud akkurat nå Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Jeg ville kjøpt en stang som var 3-delt,eller 4 delt for å ta med i sekken på fjellfiske,teleskopstenger ville jeg holdt meg unna,blir alltid noe krøll med dem. Hvilken prisklasse tenker du på? En stang i klassen 10-30 gram er ganske allround spør du meg(ørret,smålaks og i sjøen),hva med å vurdere en lettspinnstang heller,utrolig morsomt ,og med fireline så sliter du sjelden snøret. Jeg bruker en 5.5fot 2-10gr stang på fjellet,men går like greit med 6-7-8-eller 9 fot. Skittfiske.no har de gode priser,og der vil du kunne få tak i ei helt kurant stang for 200-400kroner. Er du meget fornøyd Shimano så kjøp gjerne en lignende stang. Kjøper du ett stangsett så får du forresten mest for pengene,da det selges pakker med både sneller,stang ,snøre og sluker. Endret 1. mai 2012 av sykkeliten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå