ThaHoward Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Hvis man har en muntlig avtale, og har gått igjennom de fleste betingelser og sett gjennom kontrakten og plutselig så blir avtalen brutt uten forvarsel, grunn eller oppfølging. Er det da å bryte en form for lov? Edit: Eller at man har utarbeidet et prosjekt sammen, hvor alle sammen har lagt inn tid og energi til en viss grad. Og man er enige om alle betingelsene. Man har også utarbeidet en kontrakt sammen og har sett på utkastet og er enige i betingelsene. Man har mer eller mindre blitt enige om en avtale muntlig, og det er rett før man skal skrive under på den. Plutselig så blir man utelatt uten varsel, ingen prosjektet vil svare på hva som har skjedd og ignorerer deg helt. Videre så får du vite først dager etterpå av en tredjeperson at du har blitt kasta ut. Itilegg har den som blir fryst ut har også betalt en liten sum penger inn i dette prosjektet (man må betale hver måned) indirekte. Ved at han lånte penger til lederen/sjefen for at han senere skulle betale første beløp for deg, og han kaster deg senere ut uten grunn og nekter også for at han skylder deg penger. Endret 1. mai 2012 av slettet II 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Så lenge avtalen som er inngått er lovlig, er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig. Problemet er at det er for vanskelig å bevise noe som helst, og en kommer ikke til å komme noen vei med dette. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Så lenge avtalen som er inngått er lovlig, er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig. Problemet er at det er for vanskelig å bevise noe som helst, og en kommer ikke til å komme noen vei med dette. Ja men hvis man har flere vitner på dette? Selv en facebook gruppe? Både vitner innenfor prosjektet og utenfor. Og også diverse sms'er som styrker saken din. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 1: Ta vare på alt skriftlig materiale. Skjermdump fra facebook etc.. 2: Å svare på generelle ting som det her er helt umulig. Ja, en muntlig avtale er i utgangspunktet gyldig. Men rent praktisk er det vanskeligere. For det første må du bevise det, for det andre må du ha et krav. For å vite hva du kan kreve. Naturaloppfyllelse, altså at avtalen gjennomføres er nemlig ikke alltid kurant. Ofte må man nøye seg med erstatning, og da må man vise til et økonomisk tap. Med andre ord: Hva er det eksakt som har skjedd? Drit i å stille tåkete og generelle spørsmål. Beskriv hva som har skjedd, hva du mener dere har avtalt og hvordan. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Handler om russebuss, så er ganske kjipt med tanke på at jeg kan være uten russebuss når russetia kommer, men tror jeg har funnet en annen, men det er en annen sak. Uansett så vil jeg ha pengene mine tilbake, og ha en liten "hevn" siden de ikke sa fra eller noe sånt. Kan komme med mer senere siden jeg må dra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå