Treningsduden Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Hei. Jeg har prøvd to snus over den siste uken, og jeg elsket det. Derfor tenker jeg at jeg skal snuse en gang i måneden. Bare en gang fordi jeg vil ikke ha kreft og vil ikke bli avhengig av det og bruke mye penger på det. Er dette greit gjort eller? Altså, mener ikke om dere godtar det, men om dere synes dette er en grei måte å gjøre ting på. Ville dere gjort det samme? Tenker selv at det er helt greit å ta en i måneden. Takk for svar! Endret 1. mai 2012 av thedude1901 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvis du klarer det, så for all del. Men du kommer nok til å bli avhengig tilslutt. Da holder det ikke med en gang i mnd Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Lykke til som nikontinbruker. Selv tenkte jeg omtrent som deg da jeg begynte å røyke. Det er mange hundre tusen kroner siden. 1 Lenke til kommentar
Curlingduden1978 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Hva er konsekvensene om man blir avhengig? F. eks snuser 5 bokser måneden, da vil jeg si du er greit avhengig. Uansett, er det stor sannsynlighet for at man får kreft da? Eller? Endret 1. mai 2012 av datcool1733 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Jeg kan gi deg en grei tilbakemelding. Jeg er 50 år, og har brukt snus siden jeg var i militæret - så det blir med andre ord i 32 år. Klart man blir avhengig, akkurat på samme måte som man blir om man røyker. Men det er fullt mulig å slutte - det er opp til deg og hvor mye du vil svette for å bli kvitt avhengighetsforholdet. Jeg har ikke fått påvist kreft enda i hvertfall. Tennene mine og tannkjøttet er også helt som det skal være, men det er fordi jeg alltid har vært flink til å passe på tennene, med pussing, tanntråd og regelmessige turer til tannlegen. Imidlertid er snus ikke å anbefale hvis man har høyt blodtrykk - da blir man enda verre ift. blodtrykket, siden det øker med bruk av snus (og røyk). Så, alt i alt har jeg vel ikke hatt noen direkte negative opplevelser med snusbruk annet enn at det kan være svært vanskelig å slutte hvis man ønsker det. Men som sagt, det er helt opptil en selv. Det er bare å være bestemt nok, så går det fint. Det er i hodet problemet sitter. Endret 1. mai 2012 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Skadevirkningene av snus er ganske omdiskutert, men det som er sikkert er at det er bedre å ikke snuse enn å snuse. En studie viste 67 prosent økning i tilfeller av bukspyttkjertelkreft. Nå er ikke det noen vanlig sykdom, men om tallene stemmer bør man mistenke at det kan gi økning i andre typer kreft også. Her er det usikkerhet, men som med alle slike ting så kommer det an på mengden. Bruk av snus i ny og ne er neppe veldig farlig, men i store mengder og ved daglig bruk må man være klar over at det er mye usikkerhet omkring skadevirkningene av snusbruk. Jørgen Skavlan Spesialist i allmennmedisin I tillegg til den økte faren for kreft risikerer du stygge tenner og dårlig tannkjøtt. Jeg har forresten snust selv. 8 år, 1 boks for dagen. Det vil si ikke langt unna 200 000 kr. Langt i fra verdt det. Ikke begynn! 1 Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg snuser selv når som helst. Var på overnattings tur hos en kompis fra fredagen til søndag og tok meg 5-6 snus, og 4-5 trekk av røyk med noe smaksstoff satt i seg... Ble ikke avhengig. Jeg kjenner meg såpass godt og stoler på meg selv, så jeg tar risken. Klart du taper mye penger.. Jeg har planer om å starte å snuse i nærmeste fremtid, om c.a 1-5 måneder. Du kan godt ta 2 snus hver uke, men da burde du kjenne deg selv ganske godt. Jeg mener; så lenge du klarer å holde deg til røyk, snus og kanskje litt hasj en gang i måneden så skal det nok gå greit. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Røyk, snus og hasj.....ja der gikk logikken på en smell. Hvorfor ikke da også kaste på litt kokain, litt Meth, litt ditt og litt datt? Endret 1. mai 2012 av Rayline TWB Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Røyk, snus og hasj.....ja der gikk logikken på en smell. Hvorfor ikke da også kaste på litt kokain, litt Meth, litt ditt og litt datt? Og der røyk logiken din unless du er avholds fra alkohol da. Det er mange studier som viser at alkohol er langt mer skadelig enn cannabis. 1 Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Røyk, snus og hasj.....ja der gikk logikken på en smell. Hvorfor ikke da også kaste på litt kokain, litt Meth, litt ditt og litt datt? Enda en som setter hasj og kokain i samme kategori.. Jeg vedder på at du er en av de mange folka som sitter her med 1900 talls logikk cannabis er akkurat som å ta seg en pils på kvelden. Endret 1. mai 2012 av vodkish Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Pissprat. Pils er en lovlig omsettelig vare - noe Cannabis ikke er. Du kan ikke være så trang i pappen at du ikke ser forskjellen på å anbefale andre personer i et forum å innta forbudte preparater - noe snus og røyk ikke er. Røyk, snus og hasj.....ja der gikk logikken på en smell. Hvorfor ikke da også kaste på litt kokain, litt Meth, litt ditt og litt datt? Og der røyk logiken din unless du er avholds fra alkohol da. Det er mange studier som viser at alkohol er langt mer skadelig enn cannabis. Hvor ser du at jeg har nevnt noe om alkohol? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Pissprat. Pils er en lovlig omsettelig vare - noe Cannabis ikke er. Du kan ikke være så trang i pappen at du ikke ser forskjellen på å anbefale andre personer i et forum å innta forbudte preparater - noe snus og røyk ikke er. Røyk, snus og hasj.....ja der gikk logikken på en smell. Hvorfor ikke da også kaste på litt kokain, litt Meth, litt ditt og litt datt? Og der røyk logiken din unless du er avholds fra alkohol da. Det er mange studier som viser at alkohol er langt mer skadelig enn cannabis. Hvor ser du at jeg har nevnt noe om alkohol? Det jeg sier er at logikken din gir ingen menig da du begynner å sammenligne cannabis og kokain. Hvorfor ikke slenge på litt sukker og fett også da som er like- om ikke mer vanedannende enn kokain. Fordi at noe er forbudt betyr det ikke at det er mer skadelig enn alkohol som jeg sammenlignet det med. Det finnes mange andre land som har legalisert cannabis men der ligger Norge langt etter som vanlig. Du får gå tilbake til sofaen, se TV med familien og ta deg en pils. Endret 1. mai 2012 av eleNef 2 Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Og der startet "legalisering av cannabis"-debatten.. Endret 1. mai 2012 av Hertug1. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Pissprat. Pils er en lovlig omsettelig vare - noe Cannabis ikke er. Du kan ikke være så trang i pappen at du ikke ser forskjellen på å anbefale andre personer i et forum å innta forbudte preparater - noe snus og røyk ikke er. Røyk, snus og hasj.....ja der gikk logikken på en smell. Hvorfor ikke da også kaste på litt kokain, litt Meth, litt ditt og litt datt? Og der røyk logiken din unless du er avholds fra alkohol da. Det er mange studier som viser at alkohol er langt mer skadelig enn cannabis. Hvor ser du at jeg har nevnt noe om alkohol? Det jeg sier er at logikken din gir ingen menig da du begynner å sammenligne cannabis og kokain. Hvorfor ikke slenge på litt sukker og fett også da som er like- om ikke mer vanedannende enn kokain. Fordi at noe er forbudt betyr det ikke at det er mer skadelig enn alkohol som jeg sammenlignet det med. Det finnes mange andre land som har legalisert cannabis men der ligger Norge langt etter som vanlig. Du får gå tilbake til sofaen, se TV med familien og ta deg en pils. Men slik det er idag så har Norge valgt at dette ikke er lovlig omsettelig vare. Og det er vel fremdeles Norge vi snakker om - så da får man vel holde seg til det, tror du ikke? I enkelte land er det lov å steine folk til døde - Norge ligger vel langt bak der også da - som vanlig? Er ingenting i veien for å prøve å bruke hodet litt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Hva med festsnusing? Da får det en sammenheng, ikke bare den ene gangen i måneden som plutselig ble to, så tre osv. Hvis du setter standarden på å bare snuse på fest, så tror jeg at det kan bli enklere for deg, med tanke på å ikke bli avhengig etterhvert. Kjenner mange folk som gjør dette. Endret 1. mai 2012 av Gjest Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Pissprat. Pils er en lovlig omsettelig vare - noe Cannabis ikke er. Du kan ikke være så trang i pappen at du ikke ser forskjellen på å anbefale andre personer i et forum å innta forbudte preparater - noe snus og røyk ikke er. Røyk, snus og hasj.....ja der gikk logikken på en smell. Hvorfor ikke da også kaste på litt kokain, litt Meth, litt ditt og litt datt? Og der røyk logiken din unless du er avholds fra alkohol da. Det er mange studier som viser at alkohol er langt mer skadelig enn cannabis. Hvor ser du at jeg har nevnt noe om alkohol? Det jeg sier er at logikken din gir ingen menig da du begynner å sammenligne cannabis og kokain. Hvorfor ikke slenge på litt sukker og fett også da som er like- om ikke mer vanedannende enn kokain. Fordi at noe er forbudt betyr det ikke at det er mer skadelig enn alkohol som jeg sammenlignet det med. Det finnes mange andre land som har legalisert cannabis men der ligger Norge langt etter som vanlig. Du får gå tilbake til sofaen, se TV med familien og ta deg en pils. Men slik det er idag så har Norge valgt at dette ikke er lovlig omsettelig vare. Og det er vel fremdeles Norge vi snakker om - så da får man vel holde seg til det, tror du ikke? I enkelte land er det lov å steine folk til døde - Norge ligger vel langt bak der også da - som vanlig? Er ingenting i veien for å prøve å bruke hodet litt. Det finnes grenser etisk og moralsk sett. Igjen kommer du med tilbakestående sammenligninger som å sammenligne steining og det å røyke/spise en plante. Er indeed ikke noe i veien å bruke hodet sitt. Hvis man har noe oppi der å bruke tho. Endret 1. mai 2012 av eleNef 3 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg har festsnuset et år ellerno, går helt fint for min del, har ikk følt noe stort avhengighetssug. Blir somregel en snus i stedet for en drink eller to, så på en måte kan det vel være mindre skadelig enn å faktisk drikke alkoholen. 1 Lenke til kommentar
Treningsduden Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Så det jeg foreløpig som TS konkluderer med er at det i store mengder kan være farlig å bruke snus (kreft med mer.) Men tar jeg en snus eller to i måneden er det ikke store problemer med det. Fester ikke så veldig mye, så tror ikke jeg kjører akkuratt den metoden. Men tror jeg heller tar å tar en snus en eller to ganger i måneden når jeg føler meg stresset for noe.... Tror jeg kjører den jeg Takk for svarene jeg har fått peeps. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Så det jeg foreløpig som TS konkluderer med er at det i store mengder kan være farlig å bruke snus (kreft med mer.) Men tar jeg en snus eller to i måneden er det ikke store problemer med det. Fester ikke så veldig mye, så tror ikke jeg kjører akkuratt den metoden. Men tror jeg heller tar å tar en snus en eller to ganger i måneden når jeg føler meg stresset for noe.... Tror jeg kjører den jeg Takk for svarene jeg har fått peeps. Uhm, man kan vell få kreft av å snuse i små doser også ? har vell ltit med forskjellige mennesker å gjøre, og etterhvert blir det et par tusen snus om du fortsetter i lang tid. Men men , livet er kort nok, nyt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå