Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har i5-2500k og crucial ballistiX 2x2GB 1333mhz cl7 (7-7-7-24) 1.65V. Har også asus maximus V gene som har sykt masse forskjell klokkingsgreier i bios. Dette er det med alt default i bios, ram satt til 1333mhz. Er alt som det skal være? Slot 2 og 4 har samme specs btw. Hvor mye kan jeg klokke denne ramen uten å få risikable temps, og hvordan? Har bra airflow i kabinettet men ikke ramcooler

1170450.jpeg

edit: ops, mente z77. Hovedkortet er asus maximus V gene

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du kan klare 1600mhz ved å sette timings til 9.9.9.27 eller noe. Personlig ville jeg heller kjøpt meg et nytt sett på 8GB 1600mhz. Det koster så og si ingenting :) 1.65V er også litt mye for SB. 1.5V passer bedre.

1.65V er maks, går fint så lenge den blir der. Men er det bare å sette frekvensen min til 1600 samt latency på 9?

Lenke til kommentar

Er bare for at jeg skal få 7,9 i windows ratingen lol, plage en kompis litt. Så får jeg alt på 7,9 utenom cpu som er på 7,5 (uklokket). Men ifølge bildet mitt, står latency på det den skal fra standard eller? Står jo 9-9-9-24?

Lenke til kommentar

Du kan jo sette latency til 7-7-7-24 i bios, det kan være like greit som å prøve 1600 9-9-9-27.

Skal prøve det nå. Er det noen bra programmer som sjekker ordentlig hvilken frekvens og latency jeg kjører? Har jo cpu-z men frekvensen der er jo lavere enn 1333mhz

Lenke til kommentar

Du må teste for bitfeil i flere døgn for å vite om det er forsvarlig. Ser ikke helt vitsen med å satse stabiiteten for å oppnå ytelsesforskjeller innenfor grensen for feilmargin. Jeg kjører 319 MHz underclock på mine brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...