Gå til innhold

2500k, kjølepasta på stock kjøler


Footy

Anbefalte innlegg

Jeg er sikker på at dere kommer til å fortelle meg at det er helt normalt og at det går helt fint, men jeg spørr alikavel..

Har kjøpt en 2500k og skal bruke stock kjøleren, er virkelig de 3 tynne sripene med pasta på kjøleren nok? det virker så lite. Forventet jo at pastaen skulle dekke nesten hele prosessoren..

footy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok, men selve stock kjøleren er elendig.

Push pin designet har jeg skrevet en god del om, men får du høye temps så har du nesten garantert feilmontert CPUen og må prøve på nytt.

Årsaken er at den er alt for lett å skjevmontere, derfor kaster jeg alltid Intel's stock kjøler og kjøper disse med bakplate og fjærede skruer.

De faller i allefall ikke av over tid og monteres rett på første forsøk, og du kan plukke dem av og på til du blir gul, grønn og blå... Noe vi ikke kan si for Intel's kjøler.

Lenke til kommentar

Det er nok, men selve stock kjøleren er elendig.

Push pin designet har jeg skrevet en god del om, men får du høye temps så har du nesten garantert feilmontert CPUen og må prøve på nytt.

Årsaken er at den er alt for lett å skjevmontere, derfor kaster jeg alltid Intel's stock kjøler og kjøper disse med bakplate og fjærede skruer.

De faller i allefall ikke av over tid og monteres rett på første forsøk, og du kan plukke dem av og på til du blir gul, grønn og blå... Noe vi ikke kan si for Intel's kjøler.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor alle klager på intel sin stock kjøler, jeg har i5 2500k med stock, den kjører dønn stabilt på rundt 28-30 grader idle, in game går den opp til 50-60. Synes den funker jævlig bra egentlig :)

 

Edit: har hatt den i ett år snart, sitter godt på HK fortsatt

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

Finnes de som har åpnet kassa etter ustabilitet og funnet kjøleren liggende på baksiden av skjermkortet, 50-60 under load er ganske så normalt, men er over året at man kan merke at den vil slippe, spesielt om du har hatt problemer med å få den på skikkelig.

Husk at temp målinger under idle er unøyaktige og er basert på hva programvaren tror temp sensoren sier, det er så ille at det beste du kan tolke det til er "En eller annen temperatur under 50 grader.", den blir dog mer nøyaktig når du krysser 50 og nærmer deg "Smertegrensa."

Nå er jo ikke skikkelige kjølere så dyre heller, så hvorfor ikke bare spare seg noen hodepiner og ha en kjøler som er bare tut og kjør?

Lenke til kommentar

Du har et godt poeng der :) Tenker jeg skal kjøpe en ny kjøler snart med da må HK og alt ut og det er så jævla stress.

 

Men til TS: Ja Kjølepastaen som sitter på stock kjølern er nok :)

 

Skjønner den når kassa ikke er åpen så du kommer til i bakkant.

Men heldigvis er det en engangs operasjon da :p

Har en 775 maskin her i huset med stock kjøler som skal få en skikkelig sak i nærmeste framtid, fortsatt uvisst når, må ha mer cash siden frakten blir nok like mye som kjøleren, så jeg skal ha litt ekstra for bygge enda en server.

Det er i allefall planen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...