Audun0505 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg holder på med et prosjekt der jeg lager en PC i et NES-kabinett (se signatur), og jeg lurer på hva slags prosessor som passer i LGA1155-sokkelen og har TDP på 35w som er å anbefale, eller gir mest "bang for buck". Har satt meg en maks grense for 1300 kr for CPU+HK (samme pris som AMDs m-itx kort med E-450) og jeg har skaffet meg et m-itx P8H77-I til 400 kr (sponset av HTPC.no) Har tenkt litt på Intel 2120T og G630T.. PCen skal brukes til nedlasting, film, serverhosting, Minecraft og kanskje noe Modern Warfare 2. Noen som har personlig erfaring med nevnte CPUer? Og hvordan er ytelsen til grafikkchippen i spillene jeg skal spille? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Dette er et tilfelle der Ivy Bridge-prosessorer er en god idé å vente på. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Dette er et tilfelle der Ivy Bridge-prosessorer er en god idé å vente på. Hadde planlagt det, det som er kjedelig er at det bare er èn Ivy CPU som har 35W TDP, som er 3470T. Hadde regnet med at SB kom til å synke litt mer enn de gjorde når Ivy ble lansert, men intel er vel kjent for å ha nogenlunde lik pris på CPUene helt til den er ute av produksjon... Hvordan er grafikkchippen i G630T og duger den til lett spilling i det hele tatt? Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 G630T har svært enkel grafikkcip, du bør opp på HD 2000 for å kunne spille de enkleste spill. Denne oversikten viser at HD2000 har typisk dobbel framerate som GMA HD som sitter i G630T. Kjører selv i3-2120T som har HD2000 og 35W TDP, og grafikkytelsen er helt grei. Den drar alt av 1080p-video uten å puste, og enkle spill helt ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå