Nilsen Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Du trenger bare å oppdatere driveren, det er enkelt og gratis. Minitips: Slik får du litt ekstra ut av skjermkortet ditt Lenke til kommentar
greenman Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det poppet faktisk opp et forespørsel om jeg ville oppgradere driveren min når jeg leste denne artikkelen. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg RamGuy Skrevet 1. mai 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. mai 2012 Forstår at dette var / er et "minitips", men her på Hardware.no så burde da banale ting som å holde drivere oppdatert være noe alle vet. Hadde vært kjekkere med en artikkel som tok for seg geniale verktøy som nVIDIA Inspector og hvilke muligheter det åpner for når det kommer til "manipulering" av innstillinger og hvilken effekt dette kan få på alt fra ytelse til bildekvalitet. Det er massevis med interessante temaer å ta av på denne fronten som: - Innvirkningene av vsync, positive og negative sider (mindre tearing, ekstra input lag osv.. hvilken påvirkning av triple buffering har oppi det hele. Hvordan fungerer nVIDIA sin adaptive vsync, og hva har det å si for problematikken rundt ekstra input lag som konsekvens av å bruke vsync. Alternativer som frame rate limiter er jo et hett tema, eliminerer det behovet for vsync? - Vi har en haug av forskjellige muligheter og kombinasjoner av anti-aliasing som kan tvinges igjennom drivere. Hvordan fungerer det i forskjellige spill, hvordan er resultatet iforhold til in-game anti-aliasing? Hvor mye ytelse dreper det faktisk og hvor mye bedre blir faktisk bildekvaliteten. Hvordan fungerer løsninger som Sparse Grid Supersampling og andre mindre brukte metoder sammenlignet med vanlig standard multisampling. - Multi-GPU løsninger blir jo stadig mer populært da er det jo superaktuelt å få frem temaet microstuttering og se hvor mye mer microstuttering som faktisk oppstår ved bruk av flere skjermkort og skjermkortløsninger som HD6990 og GTX690 som hovedsaklig er to skjermkort på en PCB. Hvem sliter mest av AMD og nVIDIA? Hvor godt fungerer den nye "Improved Frame Rate Metering" teknologien til nVIDIA i praksis osv osv.. - Videre så kunne det vært greit med en gjennomgang av både nVIDIA Kontrollpanelet og AMD sitt Catalyst kontrollpanel så folk kan se hvilke muligheter og løsninger som ligger i selve kontrollpanelet, fortelle litt om hva de forskjellige linjene og innstillingene faktisk handler og hva de gjør i praksis. 20 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Forstår at dette var / er et "minitips", men her på Hardware.no så burde da banale ting som å holde drivere oppdatert være noe alle vet. Hadde vært kjekkere med en artikkel som tok for seg geniale verktøy som nVIDIA Inspector og hvilke muligheter det åpner for når det kommer til "manipulering" av innstillinger og hvilken effekt dette kan få på alt fra ytelse til bildekvalitet. Det er massevis med interessante temaer å ta av på denne fronten som: ***Klipp-klipp*** Hei, Takk for gode innspill. Jeg skal se nærmere på disse forslagene, og se hva vi kan få satt sammen. Ser at et par av punktene faktisk kan blir en stor og spennende test, ikke et minitips, så de vil kreve litt mer jobb - men det kan vi løse. 6 Lenke til kommentar
j0gga92 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Fant faktisk to skjermdrivere.. Både Intel® HD Graphics 3000 og NVIDIA Geforce GT 540M. Har en bærbar Dell xps 15, kjøpte kun NVIDIA kortet. Bør jeg fjerne Intel, og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Fant faktisk to skjermdrivere.. Både Intel® HD Graphics 3000 og NVIDIA Geforce GT 540M. Har en bærbar Dell xps 15, kjøpte kun NVIDIA kortet. Bør jeg fjerne Intel, og hvordan gjør jeg det? Nei, du må ikke fjerne Intel-driveren. Hvis du åpner Nvidia-kontrollpanelet, vil du se at laptopen din har to skjermkort, og at Nvidia-kortet kun er aktivt når du kjører igang et spill. Dette for å spare strøm. 3 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Har hardware gjort noen undersøkelser i det siste på leserne sine? Ingen kritikk, jeg bare lurer på hvor gjennomsnittet av oss ligger ift datakunnskaper og utdannelse. Vet det har blitt gjort undersøkelser ifm ads som går på siden i alle fall, men husker ikke helt innholdet. Skulle vært interessent å sett hvor mange som faktisk har nytte av tips som dette. Vil jo være en stor fordel for hw.no også å kjenne sine lesere og hvordan artikler de har nytte av 2 Lenke til kommentar
j0gga92 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Ok, takk. Bør 2g NVIDIA Geforce GT 540M dra BF3 på Ultra grafikk? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Trodde dette skulle være en liten overklokkingsguide.... 3 Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det poppet faktisk opp et forespørsel om jeg ville oppgradere driveren min når jeg leste denne artikkelen. Fikk min når jeg slo på PC'en i stad jeg og, AMD ikke sant? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Nå finnes det dem som ikke gidder å oppdatere i den tro at den nye driveren skaper enda mere trøbbel en den forrige. Da venter man heller til noen har funnet ut at driveren fungerer Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Ok, takk. Bør 2g NVIDIA Geforce GT 540M dra BF3 på Ultra grafikk? Jada, bare skru ned oppløsningen din til 320x240, så burde du klare det sånn passe bra Du skal være fornøyd om et 540M klarer BF3 på laveste innstillinger. 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det enkleste grepet du kan gjøre for å øke ytelsen til skjermkortet ditt uten at det koster en krone, er å sørge for at du bruker den nyeste utgaven av driveren. Det er også verdt å nevne overklokking av GPUen. Med programmer slik som MSI Afterburner så er det så enkelt å overklokke GPUen at alle kan klare det. 1 Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Enda mere svada fra HW.no... Kommer aldri til å skru av ADBLOCK 6 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det var jo et utrolig vittig og konstruktivt innlegg.. 1 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det poppet faktisk opp et forespørsel om jeg ville oppgradere driveren min når jeg leste denne artikkelen. Fikk min når jeg slo på PC'en i stad jeg og, AMD ikke sant? Stemmer Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Hvordan finner du ut hvilken skjermkort du har når du har en helt "clean" bærbar pc? Når jeg ser inne der så er det bare et gult merke. Jeg prøvde fra hp sin hjemme side men det var 5 forskjellige drivere bare fra Nvidia og 5 andre fra ATI Endret 1. mai 2012 av bigggan Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvordan finner du ut hvilken skjermkort du har når du har en helt "clean" bærbar pc? Når jeg ser inne der så er det bare et gult merke. Jeg prøvde fra hp sin hjemme side men det var 5 forskjellige drivere bare fra Nvidia og 5 andre fra ATI http://www.techpowerup.com/gpuz/ Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Har hardware gjort noen undersøkelser i det siste på leserne sine? Ingen kritikk, jeg bare lurer på hvor gjennomsnittet av oss ligger ift datakunnskaper og utdannelse. Vet det har blitt gjort undersøkelser ifm ads som går på siden i alle fall, men husker ikke helt innholdet. Skulle vært interessent å sett hvor mange som faktisk har nytte av tips som dette. Vil jo være en stor fordel for hw.no også å kjenne sine lesere og hvordan artikler de har nytte av Det er veldig mange her inne som har ekstrem nivå på PC kunnskaper, og de aller fleste har meget gode PC kunnskaper. Men når man leser enkelte foruminnlegg, så er det enkelte som ikke har store kunnskapen. Husk at det også er mange unge her inne som starter å lære om dette, og slike artikkeler, selv om de føles banale for vedlig mange, faktisk er til hjelp for noen. Noen som lærer, og om ikke lenge har til lært seg kunnskapen som mange andre har her inne. Det er faktisk ingen som popper ut av mora si ferdig datageni, alt slikt må læres, noen tar det enkelt, andre ikke. Husk at enkelte tror programmene sletter seg fra maskinen når de putter snarveien i papirkurven. Endret 1. mai 2012 av AndersT2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå