Bjerknez Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Da ser det desverre ut til at Maifesten må avblåses for min del, da jeg har sendt 5D'en på rens grunnet mye skitt på mattskiven. Siden jeg vil ha den ferdig renset før ferien, så leverte jeg det inn nå i god tid. Jeg prøvde meg litt med NEX-5N, men dette er et godværskamera. Jeg synes rett og slett ikke det gir meg de samme mulighetene og jeg føler meg nærmest litt amputert med dette kameraet. ISO egenskapene er veldig gode på NEX-5N, men 5D er bare så veldig mye bedre. Lysstyrken f/5.6 i største tele gjør at det også blir nærmest umulig å bruke når solen nermer seg horisonten. Derfor så velger jeg heller å avbryte maifesten. Dukker muligens opp med en "junifest", men det får tiden vise Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Veldig bra med eget initiativ, men til en annen gang hvis du skal følge de "offisielle" reglene for en fest så er de litt annerledes. Siden dette var en Maifest som ikke er noe som pleier å være så er det jo din egen personlige lille utfordring, men iallefall de som er felles prøver vi å kjøre innenfor noen enkle rammer. Man kan jo selvfølgelig gjøre som du har gjort her med en helt egen og personlig "fest"/utfordring. I helt enkle trekk 1. velg deg ut det nivået du føler du ligger under Hardcore: Du tar kun bilder relatert til utfordringen og leverer et bilde hver dag. Du tar ikke bilder i andre sammenhenger. Entusiast: Du tar hovedsaklig bilder relatert til utfordringen og leverer et bilde hver dag. Du tar andre bilder hvis du føler for det. Kandidat: Du forsøker deg på entusiast-nivå. Men det kan være noen dager du ikke kan levere. Maks et bilde per dag, og minst 4 bilder i uka. Du tar andre bilder hvis du føler for det. Pingle: Du tar to til tre bilder per uke. Du tar andre bilder hvis du føler for det. 2. Definere en personlig utfordring som du skal følge hele måneden. Hvis du velger kandidat, så betyr det at du skal levere minst 4 bilder i løpet av en uke. Det er da ikke 4 bilder i fra samme dag. Men skal være 4 bilder i fra forskjellige dager. Man skal kun levere et bilde hver dag, og man må derfor velge ut det ene bildet som passer best. Har man to så må man være streng med seg selv og velge ut et bilde. Itillegg til dette så er det slik du har gjort, med en forumtråd før 1. i den respektive mnd. Liker veldig godt at du har tatt et eget initiativ til å gjøre din egen maifest og aprilfest. Ikke helt innenfor de "offisielle" retningslinjene, men man hever kvaliteten på bildene sine ved å utfordre seg selv. Stå på! Kvaliteten i dine bilder har steget (mener jeg) i fra du startet 1.april.Sett at du får til mye bra og spennende. Håper du er med igjen videre også på de felles festene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå