Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bruker: Bjerknez

Deltager nivå: Amatør/entusiast

Utstyr: Canon 5D MK III og diverse L-optikk (Sony NEX-5N som backup)

Utfordring: Bilder av det dagene byr på.

Poenget med denne tråden er ikke å poste "vinnerbilder", men å dokumentere dagene mine og motiver jeg møter på min vei.

Her vil dere se bilder av alt fra tagging, skittentøys kurv, blomster, bygninger, ØL-flasker, båter etc. Dere skjønner sikkert tegninga.

PS! Siden jeg har hatt litt problemer med at bilder er blitt stjålet og brukt av andre (ingen her inne) så kommer jeg til å legge et vannmerke på alle bildene og bildestørrelsen blir 1024 pixler i lengste ende med en JPG komprimering satt til 90.

Allr bildene blir tatt i RAW og redigert/justert i Lightroom 4.

Velkommen skal dere være :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maifest, den var ny. Men kjør på, aldri feil med personlige utfordringer. Flott å se litt initiativ til å utfordre seg selv.

Det er de personlige utforingene som løfter kvaliteten på bildene, og utfordrer den kreative evnen.

Lenke til kommentar

Maifest, den var ny. Men kjør på, aldri feil med personlige utfordringer. Flott å se litt initiativ til å utfordre seg selv.

Det er de personlige utforingene som løfter kvaliteten på bildene, og utfordrer den kreative evnen.

Hehe, ja det har du rett i :)

Men meningen med denne tråden er ikke å levere spektakulære bilder hver enste dag, for det har jeg ikke kapasitet (eller kunnskap) til. Så her blir det nok mye ymse bilder. Men skal sef. sørge for å gjøre det så bra som mulig ut fra forutsetningene jeg har i hverdagen :)

Lenke til kommentar

Frisk satsning etter april-festen! :) Hadde ikke orket å gått rett på neste for min egen del.

Fin bruk av "selektiv fargelegging" 1. mai. Men 50L-en bør vel brukes vidåpent, av prinsipp. :D

Hehe, takk for det :)

Skal jeg være ærlig så legger jeg ikke mye jobb i disse bildene hvis jeg ikke har tid. Poenget er å vise dagene mine slik de er (selv om det kanskje kan bli gjenngitt litt feilaktig, med tanke på at det foreløpg ser ut til at jeg er en person som holder seg innendørs 1.mai og spiser pizza, hehe.

50mm'ern er faktisk utrolig annvennelig og kan brukes på alle blenderåpninger i mine øyne, men ingenting er som sagt bilder med store blendere og flott bokeh :)

Lenke til kommentar

I dag ble det snapshot av stuebordet som det så ut i skrivende stund. Her bærer dte kanskje preg av at det også bor en dame i huset? :)

post-30214-0-63659400-1336081808_thumb.jpg

Kamera: Canon 5D Mark III

Optikk: EF 50mm f/1.2L USM

Lukkertid: 1/80

Blender: f/1.2

ISO: 3200

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har all verdens tid i morgen til fotografering, så slenger jeg inn fredagens bidrag nå. For det er jo tross alt fredag :)

Ikke noe mer spennende enn bilde av nøkkelknippetmitt som ligger på pc-bordet:

post-30214-0-23746600-1336091242_thumb.jpg

Optikk: EF 50mm f/1.2L USM

Lukkertid: 1/100

Blender: f/1.2

ISO: 800

Lenke til kommentar

Jaggu ble det ikke ett bilde tatt i dag alikevel gitt :)

Samme type bilder som over, men fra et helt annet sted.

post-30214-0-48142800-1336416447_thumb.jpg

Optikk: EF 16-35mm f/2.8L

Lukkertid: 20sek.

Blender: f/16

ISO: 200

Filter: Lee Big Stopper

Lenke til kommentar

Har vert skikkelig ruskevær her i det siste, så motivasjonen har ikke vert på topp, men her er vertfall et lite makrobilde tatt på kontoret:

post-30214-0-09395300-1336786801_thumb.jpg

Optikk: EF 100mm f/2.8L USM IS Makro

Lukkertid: 25sek.

Blender: f/14

Lenke til kommentar

Her er dagens bidrag i 100% crop:

post-30214-0-54798000-1336824610_thumb.jpg

Lukkertid: 1/400

Blender: f/8.0

ISO: 400

Klinker til med ett til i 100% crop:

post-30214-0-98062100-1336825684_thumb.jpg

Lukkertid: 1/5000

Blender: f/4.0

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...