Gå til innhold

[Løst] Enda en "funker dette oppsettet" tråd.

Anbefalte innlegg

Tør ikke å hijacke noen av de 50 andre om akkurat samme spørsmål.

Men har sett/hørt litt rundt og prøvd å sette opp en liste. Prøver å holde meg under 10k men er jo vanskelig da jeg ikke sitter med de beste kunnskapene innen for dette feltet.

post-259238-0-01005200-1335830339_thumb.jpg

Om noen har noen tips til hvordan dette kan bli billigere uten å strupe ned ytelse noe spesielt hadde det vært fint. Vil helst at spill som BF3 skal kunne kjøres på maks med en FPS som er brukbar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kjøp en i5 2500K, personlig syns jeg ikke det er verdt å kjøpe Ivy Bridge.

2. Velg en Intel 520 60 GB SDD..Koster 100 kr mere c.a og mye bedre

3. 8 GB holder i maseeevis

4. bytt GPU til 7870.. (bytter du tastatur til f.eks microsoft sidwinder x4 får du kanskje råd til en 7870)

Lenke til kommentar

GTX 570 og HD 7850 er ganske like i ytelse, men HD 7850 er bedre på alle andre punkter. Asus sin versjon av HD 7850 er god.

kan like godt gå for Asus P8Z77-V (ikke pro), du får egentlig ikke noe merkverdig mer av pro versjonen

16GB minne er overkill nå, og i fremtiden.

kan for eksempel spare penger med å gå for en XFX XXX 750W PSU

kabinettet er kjempefint, men her er det også muligheter for å spare penger.

Lenke til kommentar

Okey, noen små forandringer. Litt over "budsjettet" men det skal går greit.

post-259238-0-76806200-1335835244_thumb.jpg

Sitter her klar til å bestille, det er vel ikke noe som er glemt for at detta skal kunne startes opp å fungere?

Edit: Se bort ifra PSU'n da den ikke var på lager så gikk jeg tilbake til Corsair.

Endret av SlettOe
Lenke til kommentar

Som flere andre råder jeg deg til å gå for en i5-2500K, hvis du skal ha Ivy gå for i5-3570K (den du har nå har låst multiplier). Siden du kjøper en bedre prosessorkjøler antar jeg at du har planer om å overklokke, og da er en prosessor uten K'en et dårlig valg.

Hvordan er støyen på ASUS' 7870 DCUII, olestokk? TechPowerUp nevner:

Under load however the fan ramps up a lot, resulting in a noisy card. Noise levels in 3D are even higher than NVIDIA's GTX 680, which is over 20% faster. I think ASUS overoptimized temperatures, at the cost of noise levels.
Kilde

Anandtech har en samletest for 7870 kort, men uten ASUS. Der kommer Sapphire best ut med tanke på støy (kilde).

-Deluze

Edit: glemte et komma

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Du har valgt 2 psu'er

edit; noe likt din, men mere budsjett vennlig.. :)

ikke kjøp dyrt HDD nå siden det er dyrt akkurat nå.. vent til sommerferien og det vil kanskje falle med 500 kroner (de som er 2/3 TB)

edit 2; noen sier at Phanteks ikke passer inn i R3, stemmer dette? isåfall så kan du bytte ut CPU kjøler til Noctua NH-D14.

post-273043-0-86459700-1335872992_thumb.png

Endret av vodkish
Lenke til kommentar

Men selv om hovedkortet p8z77 er ivy, så vil det fungere med en eldre type generasjons intel prosessorer? Siden jeg ser at dere bare ville ha byttet ut prosessor men ikke hoverkort.

Skiftet fra Asus til Sapphire, Seasonic PSU var ikke inne på lager men gikk ned til 650W (det vil vel holde?), CPU er skiftet til 2500k.

Vet det er mye å spare på kabinettet, men det skal nok gå bra.

post-259238-0-05227600-1335876668_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Oyeah, byttet "litt" fram og tilbake på ting, begynner å bli fornøyd med lista.

Alle tenker ikke likt har jeg fått med meg, hehe. Men takker for MYE hjelp!

Om det forsatt er noe dere vil sette fingern på så må dere bare si ifra, tenker jeg venter til i kveld med å gjøre lista "komplett".

post-259238-0-09574200-1335880726_thumb.jpg

Endret av SlettOe
Lenke til kommentar

Stemmer, det mangler 6mm hos Define R3 for Phanteks-kjøleren.

-Deluze

den vil vel bare sette spor i lyddempinga?

Mulig, jeg husker ikke hvor tykke matter de bruker i R3. Men det er jo ikke en problemstilling siden TS velger 650D ser det ut til.

-Deluze

Lenke til kommentar

gå for OEM versjonen av Windows, du vil slite litt med å installere den der på en blank disk

Mulig, jeg husker ikke hvor tykke matter de bruker i R3. Men det er jo ikke en problemstilling siden TS velger 650D ser det ut til.

så akkurat gjennom OC3D sin review av Phanteks, skal tydeligvis virke i R3 den

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...