SlettOe Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Tør ikke å hijacke noen av de 50 andre om akkurat samme spørsmål. Men har sett/hørt litt rundt og prøvd å sette opp en liste. Prøver å holde meg under 10k men er jo vanskelig da jeg ikke sitter med de beste kunnskapene innen for dette feltet. Om noen har noen tips til hvordan dette kan bli billigere uten å strupe ned ytelse noe spesielt hadde det vært fint. Vil helst at spill som BF3 skal kunne kjøres på maks med en FPS som er brukbar. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Du får 3 terabyte for 1300kr og hd7850 er nok et bedre kjøp for pengene. Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 1. Kjøp en i5 2500K, personlig syns jeg ikke det er verdt å kjøpe Ivy Bridge. 2. Velg en Intel 520 60 GB SDD..Koster 100 kr mere c.a og mye bedre 3. 8 GB holder i maseeevis 4. bytt GPU til 7870.. (bytter du tastatur til f.eks microsoft sidwinder x4 får du kanskje råd til en 7870) Lenke til kommentar
SlettOe Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Lagringsplass er ikke noe å stresse etter, hehe. Er ikke store prisforskjellen på Ivy og Sandy? Begynner det å ligne noe nå? Endret 1. mai 2012 av SlettOe Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 GTX 570 og HD 7850 er ganske like i ytelse, men HD 7850 er bedre på alle andre punkter. Asus sin versjon av HD 7850 er god. kan like godt gå for Asus P8Z77-V (ikke pro), du får egentlig ikke noe merkverdig mer av pro versjonen 16GB minne er overkill nå, og i fremtiden. kan for eksempel spare penger med å gå for en XFX XXX 750W PSU kabinettet er kjempefint, men her er det også muligheter for å spare penger. Lenke til kommentar
SlettOe Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Okey, noen små forandringer. Litt over "budsjettet" men det skal går greit. Sitter her klar til å bestille, det er vel ikke noe som er glemt for at detta skal kunne startes opp å fungere? Edit: Se bort ifra PSU'n da den ikke var på lager så gikk jeg tilbake til Corsair. Endret 1. mai 2012 av SlettOe Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 ville fortsatt "oppgradert" til en i5 2500K Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Som flere andre råder jeg deg til å gå for en i5-2500K, hvis du skal ha Ivy gå for i5-3570K (den du har nå har låst multiplier). Siden du kjøper en bedre prosessorkjøler antar jeg at du har planer om å overklokke, og da er en prosessor uten K'en et dårlig valg. Hvordan er støyen på ASUS' 7870 DCUII, olestokk? TechPowerUp nevner: Under load however the fan ramps up a lot, resulting in a noisy card. Noise levels in 3D are even higher than NVIDIA's GTX 680, which is over 20% faster. I think ASUS overoptimized temperatures, at the cost of noise levels. Kilde Anandtech har en samletest for 7870 kort, men uten ASUS. Der kommer Sapphire best ut med tanke på støy (kilde). -Deluze Edit: glemte et komma Endret 1. mai 2012 av Deluze Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Dersom du ikke har planer om CF eller SLI, så er Seasonic X-560 et bedre valg enn Corsair HX 750. Prisen er lik, den støyer mindre og vil gjøre strømregninga di litt lavere. Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Du har valgt 2 psu'er edit; noe likt din, men mere budsjett vennlig.. ikke kjøp dyrt HDD nå siden det er dyrt akkurat nå.. vent til sommerferien og det vil kanskje falle med 500 kroner (de som er 2/3 TB) edit 2; noen sier at Phanteks ikke passer inn i R3, stemmer dette? isåfall så kan du bytte ut CPU kjøler til Noctua NH-D14. Endret 1. mai 2012 av vodkish Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Stemmer, det mangler 6mm hos Define R3 for Phanteks-kjøleren. -Deluze Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Stemmer, det mangler 6mm hos Define R3 for Phanteks-kjøleren. -Deluze den vil vel bare sette spor i lyddempinga? Lenke til kommentar
SlettOe Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Men selv om hovedkortet p8z77 er ivy, så vil det fungere med en eldre type generasjons intel prosessorer? Siden jeg ser at dere bare ville ha byttet ut prosessor men ikke hoverkort. Skiftet fra Asus til Sapphire, Seasonic PSU var ikke inne på lager men gikk ned til 650W (det vil vel holde?), CPU er skiftet til 2500k. Vet det er mye å spare på kabinettet, men det skal nok gå bra. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Gå nå heller for en i5 3570K prosessor når du først har valgt Z77 hovedkort. Benchmark Chart 3rd gen i5 3570K Hvorfor ikke gå for en større harddisk? Prisforskjellen på 500GB og 1TB er liten. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 etter forskjellene som ligger i tester gjort av for eksempel Anandtech ligger forskjellen mellom i7 3770K og i5 2500K i klokkehastigheten Lenke til kommentar
SlettOe Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Oyeah, byttet "litt" fram og tilbake på ting, begynner å bli fornøyd med lista. Alle tenker ikke likt har jeg fått med meg, hehe. Men takker for MYE hjelp! Om det forsatt er noe dere vil sette fingern på så må dere bare si ifra, tenker jeg venter til i kveld med å gjøre lista "komplett". Endret 1. mai 2012 av SlettOe Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Stemmer, det mangler 6mm hos Define R3 for Phanteks-kjøleren. -Deluze den vil vel bare sette spor i lyddempinga? Mulig, jeg husker ikke hvor tykke matter de bruker i R3. Men det er jo ikke en problemstilling siden TS velger 650D ser det ut til. -Deluze Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) gå for OEM versjonen av Windows, du vil slite litt med å installere den der på en blank disk Mulig, jeg husker ikke hvor tykke matter de bruker i R3. Men det er jo ikke en problemstilling siden TS velger 650D ser det ut til. så akkurat gjennom OC3D sin review av Phanteks, skal tydeligvis virke i R3 den Endret 1. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
SlettOe Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Bommet litt på windows versjonen ser jeg ja, skiftet nå. Lenke til kommentar
SlettOe Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Da har jeg sett og spurt meg litt rundt for en siste (forhåpentligvis ^^) gang. Dette er det jeg har endt opp med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå