AnonymDiskusjon Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Heisann. Jeg har et ganske stort sosialt problem. Når jeg snakker med mennesker, så sier jeg veldig ofte "ja", "nei" eller "vet ikke". Jeg vet hva jeg tenker og hvilke meninger jeg har, det jeg ikke vet er hvordan jeg skal si dem. Dette leder ofte til "ja" og "nei"-svar, selv om jeg har mye annet jeg vil ha sagt. Dette plager meg veldig og reduserer livskvaliteten min jævlig mye. Det har gått så langt at jeg føler at visse personer tror at jeg er hjerneskadet eller noe... Hadde også veldig vanskelig med videregående, både pga. det jeg beskriver her og store konsentrasjonsproblemer. Det endte med at jeg sluttet på skolen. Dette inlegget ble sannsynligvis rotete og vanskelig å forstå pga. problemet mitt... Er 20 år gammel. Anonym poster: d0d37519ce05ae34beec4fcdb5111fe3 Kan tillegges at jeg har store problemer med å føre en samtale som et normalt menneske. Av og til går det bra, andre ganger ikke. Ender ofte opp med at jeg står der som en idiot og tenker "hva faen er det som feiler meg?". Edit: Glemte å trykke på *post som anonym* så nå har jeg outet meg selv. Men tror ikke at noen her på forumet kjenner meg igjen uansett. Jeg er iallefall Trådstarteren. Endret 2. mai 2012 av krikkert 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hva har legen sagt? Eller var det systemsvikt? Har ikke noen gode tips selv, og har sett problemet selv. 1 Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Tror kanskje bare at du mangler sjøltillit jeg. 1 Lenke til kommentar
mwy Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Kan tillegges at jeg har store problemer med å føre en samtale som et normalt menneske. Av og til går det bra, andre ganger ikke. Ender ofte opp med at jeg står der som en idiot og tenker "hva faen er det som feiler meg?". Edit: Glemte å trykke på *post som anonym* så nå har jeg outet meg selv. Men tror ikke at noen her på forumet kjenner meg igjen uansett. Jeg er iallefall Trådstarteren. Syntes det ikke det høres så alvorlig ut.. Når du er i stand til å skrive innlegget, så klarer du vel en dag å snakke med noen også. Mulig du har en eller annen slags form for sosial angst som hindrer deg i samtaleøyeblikket, eventuelt bare dårlig selvtilit. De har gode piller mot angst nå om dagen. Bedre selvtillit må du derimot ordne selv. Endret 1. mai 2012 av michaelhe 1 Lenke til kommentar
sprettass Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 "Dette inlegget ble sannsynligvis rotete og vanskelig å forstå pga. problemet mitt..." Det at du skriver dette viser jo bare at du har dårlig selvtillit/selvbilde, muligens? Det at du hele tiden tenker hva faen feiler meg, er også med på å understreke at du sliter med selvtilliten. Jeg ville snakket med en psykolog og kommet inn på rette veien igjen.. vet jo ikke hva som er kilden til problemene dine, men kanskje det hjelper å skru av dataen og komme seg ut på fritidsaktiviteter av et slag. Der møter du folk og kan bygge opp relasjoner med andre folk og lære å kjenne deg selv 2 Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 kanskje du bør snakke med en pyskolog ? det kan jo ligg noe bak dette. eller så kan du jo også prøve ta mer kontakt på nettet, for da har du jo lengre tid til å tenke på svaret. så har du lengre tid til å utdype svare ditt:) 1 Lenke til kommentar
Nøbe Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Hah. Jeg er helt likt, har så mye jeg skulle ha sagt, alt ligger klart der oppe, nå skal det jammen komme ut og så kommer situasjonen ^ uh oh, ja æææææhhhh^. Og ja det sliter enormt på helsa og selvtiliten. Og det reagerer folk ekstremt negatvit på har jeg lagt merke til så en må nok bare få den på G så går ting lettere. pæz æouth 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Synes du enkelt og greit bare burde ta kontakt med en psykolog eller noe lignende. Husk at de har full tausetsplikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå