Gå til innhold

Trenger hjelp til ny pc

Anbefalte innlegg

Jeg skal da bygge en splitter ny pc til meg selv, som jeg skal bruke mest som gaming rig, men også kanskje litt videoredigering/rendering o.s.v. Har sett på kabinetter lenge men er vanskelig å bestemme seg. Jeg vil ha noe som ser sånn nogen-lunde bra ut, men som også har gode kjøleegenskaper og er relativt stille. Vil heller helst ikke ha noe tungt, siden jeg drar på flere forskjellige LAN etc. Dette er da min foreløpige handleliste

http://www.komplett....9C-DBD98A13AFEC

Grunnen til at jeg har en NZXT Switch i handlelisten er p.g.a kabinettet er veeeeeldig romslig, kabel''gramits'' i fleng, ekstremt lett til å være så stort (9,1kg),(kan være p.g.a mye plastikk eller noe), 4 ferdigmonterte vifter i front,topp,bak,intern. Uttagbare HDD-bays er det også. Og så ser det bare helt flott ut! Har og mange andre kabinetter baki hodet. Er det noen som har erfaringer med NZXT Switch? Eller anbefaler andre kabinetter? Egentlig trenger jeg ikke så stort kabinett engang, men jeg vil være litt framtidsrettet. Går også helt greit med et miditower, fordi det er jo enklere å ha med seg.

Bare kom med forslag til andre komponenter også viss dere vil, men jeg skal kjøpe enten 660 eller 670 når de kommer ut ganske snart isteden for 7870, 7870 i handlelisten skal bare henvise ''prisen'' til et 670 på en måte. Viss dere lurer på hvorfor jeg bare har en liten SSD og ikke en eller annen stor mekanisk HDD er fordi jeg allerede har her hjemme og trenger foreløpig ikke mere.

Budsjettet mitt/maksimum penger jeg vil bruke er ca opptil 12000, det synes jeg er nok til en gaming rig for å kjøre BF3/SWTOR/GW2/DIABLO3 o.s.v på fullt

Endret av Joakim97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Vil anbefale at du handler fra dustinhome.no de er ofte billigere enn komplett, og har like bra service. Frakten fra dustinhome er 99kr, sålenge varen ikke trenger å komme på pall.

Jeg ville byttet ut Intel sin vannkjøling med Corsair sin H100. Den kjøler bedre, og koster mindre.

Når det kommer til skjermkort så må du nok spørre noen andre. Tror jeg har hørt at hvis du skal spille BF3 på ultra med stabil 60 fps vil du trenge 680. Vet ikke om det er snakk om 1920x1080 Eller 2560x1600 i

oppløsning da.

Skal gå greit med OS og noen små programmer på en 60 Gb ssd, men ville nok anbefalt en 120 Gb så har du litt plass å gå på.

Resten av delene kan jeg ikke så mye om.

Håper dette var til noe hjelp.

Hilsen Jeffe

Endret av Jeffe
Lenke til kommentar

Hei.

Vil anbefale at du handler fra dustinhome.no de er ofte billigere enn komplett, og har like bra service. Frakten fra dustinhome er 99kr, sålenge varen ikke trenger å komme på pall.

Jeg ville byttet ut Intel sin vannkjøling med Corsair sin H100. Den kjøler bedre, og koster mindre.

Når det kommer til skjermkort så må du nok spørre noen andre. Tror jeg har hørt at hvis du skal spille BF3 på ultra med stabil 60 fps vil du trenge 680. Vet ikke om det er snakk om 1920x1080 Eller 2560x1600 i

oppløsning da.

Skal gå greit med OS og noen små programmer på en 60 Gb ssd, men ville nok anbefalt en 120 Gb så har du litt plass å gå på.

Resten av delene kan jeg ikke så mye om.

Håper dette var til noe hjelp.

Hilsen Jeffe

Ja, jeg glemte å nevne det med Dustinhome, jeg er fullt klar over det. Jeg lagde bare handlelisten på Komplett ;)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Gå for en billigere strømforsyning dersom du ikke skal ha to grafikkort. En god PSU som gir 550w eller mer holder mer enn nok til det oppsettet der

2. Om du ikke har planer om flere grafikkort kan du godt gå for et billigere hovedkort (ASUS P8Z77-V LX feks)

3. Gå for GTX670 istedetfor 7870

4. Kjøp en god luftkjøler istedetfor en vannkjøler. Vannkjølere bråker mer, er dyrere og har samme kjøleevne som en god luftkjøler. Se på Phanteks sine kjølere hos dustinhome.no, elles er Noctua NH-D14 er et safe kjøp.

5. Med pengene du har spart på dette, kjøper du en 120GB SSD-disk. Anbefaler Crucial M4, Samsung 830 eller Intel 520 som du nå har valgt.

Kan også anbefale deg å kjøpe den svarte versjonen av kabinettet, i mine øyne mye finere enn det hvite. Det er mange som har angret på å kjøpe det hvite etter å ha sett video av det svarte

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Gå for en billigere strømforsyning dersom du ikke skal ha to grafikkort. En god PSU som gir 550w eller mer holder mer enn nok til det oppsettet der

2. Om du ikke har planer om flere grafikkort kan du godt gå for et billigere hovedkort (ASUS P8Z77-V LX feks)

4. Kjøp en god luftkjøler istedetfor en vannkjøler. Vannkjølere bråker mer, er dyrere og har samme kjøleevne som en god luftkjøler. Se på Phanteks sine kjølere hos dustinhome.no, elles er Noctua NH-D14 er et safe kjøp.

5. Med pengene du har spart på dette, kjøper du en 120GB SSD-disk. Anbefaler Crucial M4, Samsung 830 eller Intel 520 som du nå har valgt.

Kan også anbefale deg å kjøpe den svarte versjonen av kabinettet, i mine øyne mye finere enn det hvite. Det er mange som har angret på å kjøpe det hvite etter å ha sett video av det svarte

Tusen takk :) Skal tenke over det :)

Da så :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...