Bark1Steinar Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Fant ingen tråder for emnet så: Da nærmer det seg avtråkk (?) for årets utgave av Giro d'Italia. Lørdag 5. mai braker det løs i Danmark. Noen som kommer til å følge med på det, og eventuelt delta i TV2s Giromanager? Forventninger? Forhåpninger? Vi har jo - som kanskje kjent - tre norske med: Thor Hushovd (BMC), Gabriel Rasch (FDJ-BIgMat) og Alexander Kristoff (Katusha). Og i alle fall for sistnevnte blir det jo spennende å se hvordan det går i hans andre Giro og Grand Tour, da spesielt med tanke på 3. plassen han klarte å kave til seg på den 8. etappen i året som var. Etapper Hva tenker dere? Endret 1. mai 2012 av janovi Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Fant ingen tråder for emnet så: Da nærmer det seg avtråkk (?) for årets utgave av Giro d'Italia. Lørdag 5. mai braker det løs i Danmark. Noen som kommer til å følge med på det, og eventuelt delta i TV2s Giromanager? Forventninger? Forhåpninger? Vi har jo - som kanskje kjent - tre norske med: Thor Hushovd (BMC), Gabriel Rasch (FDJ-BIgMat) og Alexander Kristoff (Katusha). Og i alle fall for sistnevnte blir det jo spennende å se hvordan det går i hans andre Giro og Grand Tour, da spesielt med tanke på 3. plassen han klarte å kave til seg på den 8. etappen i året som var. Etapper Hva tenker dere? Jeg reiser til Danmark for å følge de tre etappene live. Gleder meg STOOOOORT. 1 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Blir spennende å se, har dessverre ikke satt meg inn i hvilke ryttere som stiller til start bortsett fra kanonene og Nordmennene Og aner ikke hvilke fjellpass de skal opp heller, må vel saumfare ruten i helgen tenker jeg . Skal melde meg på Giro manageren hvertfall, var jo premier og greier Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Stabaek_fan: Heldiggris! Prøve å komme deg inn i målområdene da. Kan tenke meg det er folkefest! Ja er vel bare å sette i gang med opplesingen hvis du vil være forberedt - hvis ikke vil nok Paasche og Kaggestad fortelle det som er verdt å vite + litt til under etappene. :-D Og jada, er ganske akseptable premier på managern, får bare håpe jeg har flaks denne gangen. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Stabaek_fan: Heldiggris! Prøve å komme deg inn i målområdene da. Kan tenke meg det er folkefest! Ja er vel bare å sette i gang med opplesingen hvis du vil være forberedt - hvis ikke vil nok Paasche og Kaggestad fortelle det som er verdt å vite + litt til under etappene. :-D Og jada, er ganske akseptable premier på managern, får bare håpe jeg har flaks denne gangen. Åja jeg gleder meg. Må reise hjemmefra 10 på 4 inatt for å rekke flyet. Men intet problem. Skal være i Herning på lørdag og Horsens på mandag. Så skal se om jeg tar meg inn til målområdet. Men redd at det kan bli litt vannskelig å få plass. Men for se. I Horsens for jeg se dem hele 5 ganger faktisk. På søndag skal jeg til Struer ute på landsbygda og se de passere. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Løyperofiler: Må si det er en del interessante etapper. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Ser ut som en spennende rute. Må si det er spesielt å se en så tidlig hviledag i rittet og neste hviledag er nesten 2 uker etter. Blir en del slitne ryttere hvil jeg tro. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Ser ut som en spennende rute. Må si det er spesielt å se en så tidlig hviledag i rittet og neste hviledag er nesten 2 uker etter. Blir en del slitne ryttere hvil jeg tro. Mulig, dette er tredje gang på få år de har første vildag så tidlig. Forrige gang var i 2010. Da man startet med 3 etapper i Nederland. Og gangen før det (husker ikke året) var når de startet med 3 etapper på Sardinia Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 I dag smeller det! Gleder meg! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Tipper seier til Basso, 2. plass til Scarponi og så håper jeg virkelig på at Kreuziger endelig klarer podiumet. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Gleder meg veldig nå ja. Håper selv på Basso og Kreuziger! For øvrig har jeg opprettet en privatliga på giromanageren: Diskusjon.no Bli med de som føler for det. Er heller ikke for sent å opprette et lag før etappen begynner, for de som ikke har gjort det. Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Hvem av sammenlagtrytterne er best på tempo da? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Kreuziger er ganske habil, Basso er heller ikke helt bortkommen. Scaponi og jeg litt usikker på. Nå husker jeg ikke om Rujano er med, men tempo er uansett ikke hans sterke side. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Rujano er med ja Artig fyr å følge med på i fjellene, men som du sa, ikke noe talent på tempo. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Ingen av de er veldig gode, men vil nok si at Kreuziger er best. Han har særlig en del brukbare resultater på de kortere tempo-etappene slik det er i giroen. Men tipper både Basso, Kreuziger og Scarponi vil få rimelig like tider. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Kreuziger er vel den eneste av sammenlagtfavorittene som faktisk er god på tempo sammenlignet med spesialistene? Basso og Scarponi ligger vel kanskje midt mellom Andy og Kreuziger? Kreuziger kan tåle å tape litt i fjellene (noe han nok også gjør), mens Scarponi og Rujano nok vil fly opp fjellene, men tape stort på tempoen. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Kan nevne at i den siste tempoetappen i fjorårets Giro, skilte det bare 2 sekunder mellom Kreuziger og Scarponi. Og den etappen var tre ganger lenger (26km). Vær klar over det! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Men i sava heller, det hadde jeg glemt. Endret 5. mai 2012 av Patrick123 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Ble ikke helt Thor's dag i går, men BMC fikk hvertfall en seier og rosa trøye, noe de ikke har hatt for mange av i år(seiere). Spent på dagens etappe, etappeprofilen sier massespurt, men kanskje vinden spiller en rolle i dag? Endret 6. mai 2012 av untouch4ble Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Det er visst mye mindre vind enn de forventet, så det kan bli lettere for spurtlagene enn først forventet. Det eneste nå er vinden ute ved kysten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå