Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med trådløst nett!

Anbefalte innlegg

Hei. Kjæresten min hadde problemer med PCen og hadde generelt sett mye drit på PCen, så hun resettet hele PCen til fabrikkinstillinger, hun slet en liten stund, til den endelig gikk igjen.

Men nå har hun problemer med å koble seg til Internett. Fordi PCen påstår at det ikke finnes noen Trådløs Tilkobling, tydeligvis. Jeg ba henne om å prøve å opprette ett trådløst nett manuelt, men hun fikk ikke det valget, og heller ikke inne på nettverkskort instillingene fikk hun se det trådløse nettet sitt.

Det rare er at hun tidligere har vært på nett med den før, sånn trådløst.

Hva er problemet, og hvordan kan vi evnt. fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steg en vil være å innstallere driver for nettverkskortet. Hvis hun vil prøve å fikse det før dere får en driver over til henne så kan hun prøve å gå til "Kontrollpanel -> (Velg Klassisk visning/små ikoner) Nettverks og delingssenter -> I menyen til venstre trykk på Endre innstillinger for nettverkskort -> Se om hun ser det trådløse nettverkskortet. Hvis du hun ikke ser det så må du finne en driver først. Hvis hun kan se det så høyreklikk, aktiver, sett som standard. Hvis hun får en feilmelding eller noe sånt så kan hun prøve å høyreklikke på det, egenskaper, driver og se om windows har noen plug and play driver som passer.

Bare for å være 100% sikker på at det er gjort siden mindre dataflinke kan klare å glemme det. Mange bærbare pcer har en egen knapp som skrur trådløst nettverk av og på.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Joda. Men slår du av det trådløse nettet skal det enda vises, bare som deaktivert, og om du prøver å reparere det, skal det komme opp en melding om at nettet er slått av. Såpass vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...