Xposure Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 God dag. Jeg skal bygge meg en stasjonær PC, og kan trenge deres hjelp. Den skal for det aller meste brukes til spilling, og det er derfor ønskelig at maskinen skal kunne kjøre de aller fleste spill på ultra, med 60+ fps. Jeg har selv laget et forslag til oppsett: http://www.dustinhom...fb7db6de3c45d7f Merk at jeg ikke har lagt ved et skjermkort; dette er fordi jeg antagelig skal vente til nvidia lanserer gtx 660 eller 670 (hvis dere har noen som helst anelse om når de utgis, vennligst gi beskjed). Jeg får også OS fra bukta. Det kan derimot hende at det er noe annet jeg har glemt å ta med, og da er det bare å si ifra. (Jeg har aldri bygd en PC før, ta derfor utgangspunkt i at jeg har ingen deler fra før av.) Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Bygge en PC med budsjett på 12000 kroner når du aldri har gjort det før... Første som kom opp i hodet mitt når jeg leste overskriften var Mac, men siden du skal bygge selv... Skal du få bra ytelse, burde du kanskje heller tenke på Intel i7 hvis hovedkortet ditt kan takle det. Ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal si... Oppsettet ditt ser bra ut, men har du tenkt på vifter? Kjøling? Hvis du skal ha en gaming PC, er det nok lurt med litt god kjøling Vannkjøling er også et alternativ, og da vil jeg anbefale et lukket system - enklere å holde rede på. Men ikke ta for stort utgangspunkt i hva jeg sier, er selv litt noob på det med bygge pc... Gruer meg nesten til når jeg skal bygge min... Mvh CasterAnd Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 CasterAnd: i7 vil ikke gi bedre ytelse i gaming bytt SSD til Intel 520, OCZ lager markedets værste SSDer når man ser på stabilitet og levetid. hvis du har råd ville jeg gått for en Dell U2312HM som skjerm ville heller vurdert en i5 2500K og ett Asus P8Z68-V/gen3 for å sette ned prisen litt, ytelses forskjell = 0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå