Gå til innhold

Vurderer sterkt å skaffe nytt kabinett, men er det et bra valg?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå et htpc tower for dataen min, og det er virkelig ikke mye kjøling i dette! skjermkortet blir jo stekt :p hehe

specs

CPU: Intel i5 2500k

GPU: Gainward GTX560 Ti

Kabinettet jeg siggler og har sett på er et fra Corsair "650D"

http://www.komplett....aspx?sku=622209

er dette et godt valg? det er ekstremt keen på det!

vil det hjelpe meg med varmen ?

vil au bytte CPU kjøler til enten H100 eller H70/80 noen anbefalinger?

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anbefaler deg sterkt å gjøre skrifta vanlig i første post, det er utrolig slitsomt å lese den som den er nå.

Corsair 650D er ett veldig godt kabinett, kjølinga er ikke optimal da men. resten er veldig godt.

anbefaler deg å kjøpe det 200kr billigere hos Dustinhome.no. anbefaler kjølere som Phanteks, Noctua NH-D14 og Thermalright Archon, hvor sistnevnte er vanskelig å få hos butikker jeg virkelig stoler på. grunnen til dette er at falske vannkjølere er overpriset i forhold til kjøleevne. de lager også vesentlig mer støy enn luftkjølere. hvis man ser på Phanteks som koster 520kr, så yter den bare bittelitt dårligere enn Corsair H100, koster langt mindre og produserer langt mindre lyd.

Lenke til kommentar

anbefaler deg sterkt å gjøre skrifta vanlig i første post, det er utrolig slitsomt å lese den som den er nå.

Corsair 650D er ett veldig godt kabinett, kjølinga er ikke optimal da men. resten er veldig godt.

anbefaler deg å kjøpe det 200kr billigere hos Dustinhome.no. anbefaler kjølere som Phanteks, Noctua NH-D14 og Thermalright Archon, hvor sistnevnte er vanskelig å få hos butikker jeg virkelig stoler på. grunnen til dette er at falske vannkjølere er overpriset i forhold til kjøleevne. de lager også vesentlig mer støy enn luftkjølere. hvis man ser på Phanteks som koster 520kr, så yter den bare bittelitt dårligere enn Corsair H100, koster langt mindre og produserer langt mindre lyd.

hei, beklager det:) har endret det nå.

Phanteks? aldri hørt om:) men lignet veldig på Noctua sin, men var mye finere! xD en av grunnene til at jeg ville hatt H100 er designen, men er ikke alt som teller;) hehe

de har jo sånn 4-5stk og alle har forskjellig pris, hva er forskjellen ?

Lenke til kommentar

ikke kjøp dominator, please. er bare overprisa hele greia. vengeance holder i massevis. ser også ganske kult ut hvis du har ett sett med svarte brikker og ett med de brunaktige som er mer eller mindre skapt for Sabertooth hovedkortene.

utseende på H100'en er helt klart bedre men jeg kan si selv at jeg angrer på at jeg kjøpte den, bråket blir litt for irriterende i blant.

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

ikke kjøp dominator, please. er bare overprisa hele greia. vengeance holder i massevis. ser også ganske kult ut hvis du har ett sett med svarte brikker og ett med de brunaktige som er mer eller mindre skapt for Sabertooth hovedkortene.

utseende på H100'en er helt klart bedre men jeg kan si selv at jeg angrer på at jeg kjøpte den, bråket blir litt for irriterende i blant.

til og med visst du har Siberia V2, så og si utelukker alt av lyd:P

hehe har allerede dominator:P

Lenke til kommentar

det har jeg ikke testet, legger det på lista. (tester sånt på LAN, godt å kunne teste alt mulig av ting om hverandre når du har en samling med haugevis av forskjellig hardware og alt det der :p )

hører det ihvertfall gjennom mine Vengeance 1500 når jeg ikke hører på noe. men de er ikke akkurat de mest lyddempede som finnes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...