bonaqua Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Hei Har ein netgear wndr3700. Den virker perfekt til alt av bærbare pcer og kablet nett. Når det kommer til mobiltelefoner så sliter eg. Men før eg legger all skylda på ruteren skal det nevnes at eg har prøvd med ein dlink 655 og toppmodellen til Jensen, og det samme skjer der!! Den begynner så fint å laste f.eks m.vg.no og så stopper alt opp. Eller eg skal bruke DNLA og vise eit sjølvopptak til TVen. Alt henger seg opp og hakker. Det skal nevnes at eg bruker BÅDE Android 2.3 (LG p990) og windows phone 7.5 (HTC titan) , så eg kan ikkje skylde på OSet på mobilen heller. Når eg skrur av det trådløse nettet, så surfer begge telefonene fint med telenor sitt mobilnett. Når eg er på jobb med HTC titan'en, så går den i normal fart på trådløst nett, (så det er ikkje telefonen) Teorien min er at eg bur i ein 4-mannsbolig med ca 23 nett som inSSID tar inn. Kan det påvirke min ruter? Har forsøkt å sette den på forskjellige plasser i huset uten at det blir bedre av den grunn. Kva kanal skal eg velge på trådløst nett? Legger ved eit bilde fra inSSIDen. Er det noko eg kan forsøke å skru av\på? Bruker 5g nett til bærbare pcen. Usikker på det spiller inn i forhold til mobilene Oppi denne suppa av nettverk så er det mitt som heiter genialtegon Endret 30. april 2012 av bonaqua Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Foreslår du bytter kanal i routeren til K6 pga signalstyrke hos nabonettene. Ser ut som routeren din støtter gjestenettverk, så vil anbefale deg å prøve å sette opp ett med kun 11g. Noen routere-mobiler får trøbbel med 11b/g/n og liker bedre kun 11g. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Da er det du foreslo prøvd og det er akkruat samme. første 10 sekundene går fint, og så er det BOM STOPP... :-( Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Har sett at noen har fått trådløsnettet i WNDR3700 til å virke etter en reset av routeren. Hvilken kryptering bruker du? WPA2 AES bør fungere. Test gjerne uten kryptering for å se om det er noe problem med typen kryptering den aksepterer fra mobilene. Videre kan du prøve å oppgradere firmware i routeren. Prøv først siste fra Netgear. Hjelper ikke det kan du vurdere å prøve DD-WRT firmware... Det er forøvrig enkelte routere som kan ha problemer mot noen android-mobiler. Dette gjelder bl.a. D-link DIR-655 og WNDR3700. At begge disse har Atheros chipset er nok ingen tilfeldighet... Hvis man derimot har Linksys E4200, så pleier det å gå helt problemfritt. Endret 2. mai 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Prøvde med 1200 kr ruteren til jensen også (elkjøp) men samme resultat. skal prøve det med krypteringen. Blei heller ikkje bedre av netgear med dd-wrt firmware.. Endret 3. mai 2012 av bonaqua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå