Pallantir Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg hater råtne epler, men datteren min er moteslave og må ha skrotet... Jeg ser at det er mulig å få en ulåst 4S i Sverige nesten 2000 kroner billigere enn i Norge. Er det samme pakken, så jeg bare resetter den og velger norsk språk, eller er det noe snikeri der som gjør at operativsystemet forblir svensk? Håper noen kan svare meg fort, det haster litt. Tenåringer er så j... utålmodige, og jeg blir gal av maset! Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg kan snakke med datteren din, hilsen kjekkgutt96 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Tviler på at det er noen forskjell, men ikke ta mitt ord for det nødvendigvis. Bare pass på å kjøpe den i fysisk butikk heller enn å bestille, for å slippe moms og fortollingsgebyr når den kommer til Norge. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 He-he! Tro meg, du vil ikke snakke med henne! Selv jeg er redd nok for henne til å gå med på å gi henne iPhone... Neste, takk. Kanskje litt mer seriøst svar? Hanske, simultanposting... Takk, men jeg skal hente den selv på søndag. Det blir en nettbutikk, med Poste Restante Strömstad. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Men kanskje noen kan svare som er sikre? Det ville vært fint. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Veldig diffust, men jeg tolker dette "Det finnes ingen sim-unlock til 4S, dermed MÅ du kjøpe en unlocked 4s for at du skal få brukt den til mer enn en dyr ipod touch" som at det skal gå, selv om jeg ikke ble helt sikker. Se tråden her. http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?t=272429 Jeg ville prøvd å se litt rundt på det forumet, der har de sikkert et svar til deg. Hvis ikke kan du jo bare opprette en tråd. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Takk for det! Leste igjennom tråden, og det så ganske greit ut. Hovedsaken jeg vil forsikre meg om er egentlig at jenta ikke blir stående med en iPhone der alt er på svensk, istedenfor norsk. Der gjaldt det bare operatørsperre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Telefonen skal være lik enten du kjøper den i Norge eller i Sverige, men pass på at du får en som ikke er operatørlåst. Er det så mye forskjell på prisen at det virkelig lønner seg? Med tanke på at du mister 5 års reklamasjonsrett (du har nok ikke tlf i 5 år, men kanskje i mer enn 1?)? Ville nok heller vurdert å kjøpe ved besøk i en Apple-butikk som tilbyr momsrefusjon (Tax-Free). Så lenge den koster under 6.000, er dette avgiftsfritt når du reiser inn til Norge igjen. Har gjort dette selv i England med både iPad og PS Vita, Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Takk, det høres greit ut at de er like. Selv ville jeg ikke tatt i det overprisede motetilbehøret med ildtang, den er til datteren min. Og det er jo et stykke fra Svinesund til nærmeste Apple-butikk. Uansett tipper jeg hun har flaks hvis hun klarer et halvt år før hun knuser den, ut fra tidligere erfaring. Men kanskje iPhone 5 kommer før det, og da vil hun nok bytte. Og Sverige har vel tre års reklamasjonsrett, hvis jeg ikke husker helt feil. Edit: 3 år, ja. http://no.theshoppin...index.php?id=32 http://www.forbrukereuropa.no/netthandel/etter-netthandel/netthandel-garanti-reklamasjon.html Endret 1. mai 2012 av Pallantir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 ... det er jo et stykke fra Svinesund til nærmeste Apple-butikk. EL-Giganten Nordby er jo bare et steinkast fra Svinesund, men jeg vet ikke om de tilbyr tax-free eller iPhone som ikke er operatørlåst eller uten binding. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Du mister også den norske reklamasjonsretten på 5 år. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvem har en telefon i 5 år? ... 1 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Ingen jeg kjenner... Jeg har satt ny rekord nå med tre! Zanta, Elgiganten holder stort sett de samme prisene som Elkjip i Gnore, så det er ikke så mye vits. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvor lang reklamasjonsrett har de egentlig i Sverige? Litt surt hvis telefonen feiler etter at reklamasjonsretten i Sverige utløper og man fremdeles ville hatt full reklamasjonsrett i Norge. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Det skrev jeg litt lenger oppe i tråden: tre år. Mer enn nok, mobiler er ren forbruksvare. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Noen behandler telefonene sine ganske røfft, og liker å klage over at de ikke holder. Jeg har enda min SE 880i fra 2007, og den fungerer fint enda. Men mulig jeg er mer forsiktig med telefonene mine, selv om jeg bytter hvert år. (Det henger igjen fra storhetstiden til Nokia, da holdt de ca. et år før de var oppbrukt med min bruk) Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Forbruksvare har ikke noe med den fysiske egenskapene, bare at det kommer noe nytt og bedre omtrent hver uke, og det gjelder særlig for de stakkars epleslavene... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Apple kommer med ny modell ca. en gang i året, så det er vel ikke helt tilfelle? Det gjelder derimot de andre produsentene. Der har man ikke siste modell rare tiden før en ny lanseres Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Så overdriver jeg kanskje litt, da... Men prinsippet er uansett: Svært få mobiler går i stykker før de går av moten! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Zanta, Elgiganten holder stort sett de samme prisene som Elkjip i Gnore, så det er ikke så mye vits. Apple-produkter koster vel omtrent det samme over hele Europa, men det hjelper noe å få momsen tilbake, slik man ofte kan få når man eksporterer varen til et land utenfor EU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå