Gå til innhold

Hvordan kan jeg se blu-ray filmer på macbook pro?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er mulig å se blu-ray filmer på en macbook pro? Hvilket software trenger jeg? Trenger jeg en blu-ray spiller eller kan jeg bruke en blu-ray brenner? Jeg har lest at Steve Jobs ikke vil ha blu-ray på mac, men noen nettsider sier at det skal gå an.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen anbefalinger men for 3D filmer kreves det minst 2x ganger lesehastighet, også har det kommet flere andre oppdateringer siden første utgave av blu-ray, anbefaler at du leser litt med tester du velger ut den spilleren du skal ha. Men på generell basis så burde de fleste spillere virke rett ut fra boksen med mac.

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på nett og lurer på om noen har prøvd denne blu-ray spilleren Plextor PX-B120U eller vet om den passer til mac. Jeg har sett på noen andre og det står at noen spillere kun fungerer på operativsystemer wiondows Vista og 7.

Lenke til kommentar

Det er nok Cyberlink BD Suite with TTHD programvaren som gjør det.

Nå har jeg ikke prøvd alle bluerayspiller på USB men som sata burde alle virke så sant man har programvare for det.

http://www.macblurayplayer.com/ var vel gratis for en stund siden, så muligens om du leter litt kan du finne eldre versjon, angående 3D briller støtte (nividia 3dvision) tror jeg det blir vanskelig på mac slik det er i dag. Skjermen må støtte 120 hz og det spørs vel om macbook pro har. Godt mulig man må ha HD 7000M med spessielle briller eller nvidia GTX 570M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...