idander Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Heisann folkens! Jeg har et litt merkelig problem med en linuxserver jeg satte opp for et par uker siden. Den kjører Mandrake 9.1 og brukes som webserver. Hvis jeg kobler meg til utenfra på port 80 så lastes websiden min ned fra den. Problemet er når jeg skal pinge den. Da får jeg ingen respons, og alle pakker blir borte. Jeg får heller ikke SSH innlogging på serveren til å fungere, får bare beskjeden om "connection terminated by other host" eller no i den duren. Jeg har klikket på at firewallen skal være helt skrudd av, så den burde det ikke være. Noen som har vært borti dette og vet hva problemet kan være? mvh, Idar Lenke til kommentar
idander Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 ok, jeg fant nå ut etter å ha rota rundt i linuxconf at ping og traceroute er skrudd av som et sikkerhetstiltak. Men vet dere hvorfor jeg ikke får logget inn via ssh? Hvis jeg på serveren skriver ssh localhost får jeg kontakt og kan logge meg inn, men ikke fra en annen maskin. Kan det ha en sammenheng med at den ikke svarer på ping og traceroute pakker? Idar Lenke til kommentar
eiga Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Er ikke noen kløpper på Linux(kjører selv redhat), men kan gi deg noen tips: På redhat ligger en fil som heter /etc/hosts.allow som gir tilgang til hvem som bl.a kan koble seg til sshd(sshd ALL). kjør kommandoene(som en test, regner med at du har iptables lastet ettersom du har en firewall): iptables -I INPUT 1 -j ACCEPT iptables -I OUTPUT 1 -j ACCEPT Se om det hjelper. Lenke til kommentar
idander Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 jeg har ikke iptables lengre, avinstallerte det fordi jeg ikke ville bruke det. og da burde vel sshd være helt åpen for andre maskiner å koble seg på. Men etter å ha avinstallert iptables kan jeg likevel ikke pinge maskinen. Hvilke andre firewaller er det som eventuelt kan begrense tilgangen? idar Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvordan avinstallerte du iptables ? Lenke til kommentar
idander Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 IPtables var bare en rpm pakke som jeg avinstallerte. Etter det fungerer ikke kommandoen iptables. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå