Tommyeen Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Okei.. Men e d normalt at når jeg sitter så er trykke 132/88 og når jeg bare røyser meg opp å går til kjøkkenet er trykke 142/90??? For så å gå ned når e sitt meg ned å roe kroppen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Kanskje du burde spørre legen din om disse tingene... Lenke til kommentar
fenele Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Det er hvertfall normalt at trykket endrer seg når du f.eks går. Prøv å ta en tung markløft eller knebøy å se på blodtrykket da du, da er den skyhøy. Obv er ikke 142/95 farlig høyt eller skummelt da legen din ikke gjorde noe med det å begynte heller å snakke om andre årsaker for at du er trøtt etc. Som andre sier burde du ikke sitte å måle blodtrykket hele tiden. Hvis du er redd for helsa di og er veldig inaktiv kan du heller vurdere å begynne å trene kondisjonstrening isteden for å sitte i sofaen med blodtrykkmålern Kom deg ut å løp intervaller 2-3 ganger i uka og du trenger ikke bekymre deg for blodtrykk. Hvis du spiser jernfattig mat eller har cøliaki eller lignende tarmsykdommer kan det hende du har jernmangel som legen sikkert har tatt blodprøve på når du var der sist. Da er det bare å starte på jerntilskudd og det tar 2-3mnd før jernlageret er fylt opp. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Driv Med tungte løft i jobben så e ganske aktiv:) men e d normalt at undertrykke går opp rundt 100 bare ved å jogge noen få meter? Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 går med 24t måler nå... undertrykke mitt som varierer mest.. overtrykke er ganske normalt.. merkelig? bli deilig å få tatt av seg den her målern i morgentidlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå