Tommyeen Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Har i 2 uker vært trøtt når jeg våkner å trøtt mitt på dagen, kan sove når jeg vil å er skikkelig sløv på øyene hele dagen, samt litt hodepine. Hvorfor? Flere som plages med tretthet uutenom det vanlige? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Det kan være mange årsaker. Det første du burde prøve er å spise sunt, sove nok (verken for mye eller for lite, og til faste tider) og være aktiv, gjerne i form av trening. Om dette ikke fungerer, eller om du allerede følger disse punktene, burde du ta det opp med fastlegen din. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Jobbe i en aktiv bransje så mosjon e det nok av:) Men jeg er ikke flink til å ha faste måltider osv. Men det har jeg ikke hatt så lenge jeg husker. Var forresten innom helsestasjon å fikk tatt en blodtrykksmåling, å den var 157/90. Ho sa den var lettere forhøyet. Så da ble det enda en ting å bli nervøs forr, er det trykket skummelt høyt eller bare forbigående? Er 28 år. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Er 157/90 farlig høyt? Er 28 år. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Blodtrykket ditt er nok noe som bør følges opp av lege over en periode. Er du allergiker? Røyker du? Hvor aktivt er yrket ditt - får du nok hvile og restitusjon mellom vaktene? Det er mye som kan påvirke både blodtrykk og hvor trøtt man føler seg, så å få dette fulgt opp hos lege er en god ide. Endret 30. april 2012 av Cirkelinen Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Moderatormelding To tråder som omhandler samme persons helseproblemer er flettet sammen. Selv om forumet ikke lider av plassmangel foretrekker vi at man får ut alle spørsmål - såfremt det er hensiktsmessig - i en tråd. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Blodtrykket ditt er bare lettere forhøyet, så det er ikke noe spesielt. Bare det å bekymre seg for det vil øke det, så ikke gå rundt å tenk på det, men sjekk det heller i ny og ne for å følge med. Det jeg leser av øyeblikksverdien din er at du er under stress i alle fall i forhold til differansen mellom høyt og lavt trykk. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Men skjønne ikke hvorfor jeg er så trøtt.. Nettopp stått opp å like trøtt:( hodepine osv.. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Ingen andre som føle seg døsig å trøtt hele tiden, problem med å holde øyene helt åpen mitt på dagen osv? Har hatt det slik i 2 uker snart.. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Har hatt det slik i årevis. Er også overvektig. Lite som funker så langt. Men så har jeg ikke gått ned til min ideealvekt enda, og har hatt et par smeller underveis i min vei til å bli sunn, så kanskje det kommer etter hvert. Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det kan hende at du har jernmangel, vanlige syntomer er slapphet, tretthet og uopplagthet. vis du har jermangel bør du besøke en lege, så du kan få rett mengde med jerntabletter. Det kan også være for at du sover for lite eller for mye? rett mengde søvn er viktig! Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Første som slo meg var jernmangel, men som flere har nevnt kan det være flere årsaker. Om det plager deg bør du oppsøke lege. Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 glemte å spørre om du har Pustebesvær, svimmelhet og hjertebank? i så fall må du besøke lege med engang Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Nei men litthodepine å trøtt.. Uopplagt. Lånte mg blodtrykksmåler, å i gårkveld var den 128/80. Å en time etterpå var den 148/90, hvorfor varierer den? Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Det at blodtrykket varierer er normalt, siden Blodtrykket varierer hele tiden Blodtrykket svinger altså hele tiden mellom sammentrekningene og avslapningene. De forskjellige trykkene forplanter seg utover i blodårene dine og kan kjennes som pulsen. Når vi blir stresset, sinte, opphisset, glade eller når vi anstrenger oss, er det overtrykket som stiger mest. personer med for høyt blodtrykk har overtrykket en tendens til å variere enda mer enn hos folk flest, og slike store variasjoner tror man ikke e så bra for kroppen. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Slutt å måle blodtrykket ditt selv. Det er en stressfaktor som påvirker trykket ditt. I tillegg skal du helst måle BT etter 10-15 minutters sittende/liggende hvile, for å få korrekt avlesning. Gå til legen. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Gå heller å mål blodprosent/jernlageret ditt. Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Vært hos legen som tok blodprøver å nytt blodtrykk som var 142/95... Er det skummelt høgt? Syntes d var en litt forr åpen lege, han begynte å prate i binyre osv når ho skulle fortelle meg om blodtrykke å sånn.. Før han i det hele tatt har sjekka for andre ting. Urinprøven var fin. Hoff enda mere å tenke på... At legan ikke kan holde k....:/ Lenke til kommentar
Tommyeen Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Å en ting til, hva er beste stilling for nøyaktig blodtrykksmåling? Når jeg sitter er trykke 145/90. Når jeg ligger er den 132/80????? Hvorfor s Er det så forskjell? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Når du ligger må ikke hjertet jobbe like mye mot tyngdekraften. Du skal sitte rett i en stol med hendene på bordet når du måler trykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå