Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trøtt!

Tommyeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan være mange årsaker.

Det første du burde prøve er å spise sunt, sove nok (verken for mye eller for lite, og til faste tider) og være aktiv, gjerne i form av trening.

Om dette ikke fungerer, eller om du allerede følger disse punktene, burde du ta det opp med fastlegen din.

Lenke til kommentar

Jobbe i en aktiv bransje så mosjon e det nok av:)

Men jeg er ikke flink til å ha faste måltider osv. Men det har jeg ikke hatt så lenge jeg husker.

Var forresten innom helsestasjon å fikk tatt en blodtrykksmåling, å den var 157/90. Ho sa den var lettere forhøyet. Så da ble det enda en ting å bli nervøs forr, er det trykket skummelt høyt eller bare forbigående? Er 28 år.

Lenke til kommentar

Blodtrykket ditt er nok noe som bør følges opp av lege over en periode. Er du allergiker? Røyker du? Hvor aktivt er yrket ditt - får du nok hvile og restitusjon mellom vaktene?

Det er mye som kan påvirke både blodtrykk og hvor trøtt man føler seg, så å få dette fulgt opp hos lege er en god ide.

Endret av Cirkelinen
Lenke til kommentar

Blodtrykket ditt er bare lettere forhøyet, så det er ikke noe spesielt. Bare det å bekymre seg for det vil øke det, så ikke gå rundt å tenk på det, men sjekk det heller i ny og ne for å følge med.

Det jeg leser av øyeblikksverdien din er at du er under stress i alle fall i forhold til differansen mellom høyt og lavt trykk.

Lenke til kommentar

Det kan hende at du har jernmangel, vanlige syntomer er slapphet, tretthet og uopplagthet. vis du har jermangel bør du besøke en lege, så du kan få rett mengde med jerntabletter.

Det kan også være for at du sover for lite eller for mye? rett mengde søvn er viktig! :)

Lenke til kommentar

Det at blodtrykket varierer er normalt, siden Blodtrykket varierer hele tiden

Blodtrykket svinger altså hele tiden mellom sammentrekningene og avslapningene. De forskjellige trykkene forplanter seg utover i blodårene dine og kan kjennes som pulsen.

Når vi blir stresset, sinte, opphisset, glade eller når vi anstrenger oss, er det overtrykket som stiger mest. personer med for høyt blodtrykk har overtrykket en tendens til å variere enda mer enn hos folk flest, og slike store variasjoner tror man ikke e så bra for kroppen.

Lenke til kommentar

Vært hos legen som tok blodprøver å nytt blodtrykk som var 142/95... Er det skummelt høgt? Syntes d var en litt forr åpen lege, han begynte å prate i binyre osv når ho skulle fortelle meg om blodtrykke å sånn.. Før han i det hele tatt har sjekka for andre ting. Urinprøven var fin. Hoff enda mere å tenke på... At legan ikke kan holde k....:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...