Gå til innhold

Ubuntu 12.04 + Meg = Failed :(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
grunnen til det er at på revodrive ligger det et raid array som tydligvis ikke Ubuntu skjønner/fikser.

Jeg søkte akkurat på "revodrive" og det var noe helt annet enn det jeg trodde det var. Det ser ut som om de har gjort noe ganske spessielt RAID-messig på den enheten som ingen OS støtter (du må ha Windows-drivere på en USB-pinne under installasjon) og at det bare er Arch Linux som har støtte for denne konfigurasjonen.

Jeg beklager at jeg ikke googlet det tidligere.

Lenke til kommentar

om det funker på arch så skal det vel i prinsippet ikke være det store steget derifra til ubuntu?

om dette er tilfellet så velger jeg å tro at det kanskje fins en løsning.

Endret av weebl
Lenke til kommentar
grunnen til det er at på revodrive ligger det et raid array som tydligvis ikke Ubuntu skjønner/fikser.

Jeg søkte akkurat på "revodrive" og det var noe helt annet enn det jeg trodde det var. Det ser ut som om de har gjort noe ganske spessielt RAID-messig på den enheten som ingen OS støtter (du må ha Windows-drivere på en USB-pinne under installasjon) og at det bare er Arch Linux som har støtte for denne konfigurasjonen.

Jeg beklager at jeg ikke googlet det tidligere.

NP :)

Lenke til kommentar

Kan jeg

JeppJepp, da kan det se ut som jeg er stuck i windows :scared:

Kan jeg anbefale Virtualbox og en virtuell maskin?

Njæi egentlig ikke, eller jeg har Virtualbox inne men ikke til det bruket, det blir liksom litt feil å bruke Virtualbox til primær Os.

Lenke til kommentar
Da vil jeg få opp 2 stk på 50.90 GB ikke 120GB, grunnen til det er at på revodrive ligger det et raid array som tydligvis ikke Ubuntu skjønner/fikser.

Du kan jo installere Linux på den ene, og så mounte den andre som /ekstra eller noe sånt. Så får du jo brukt plassen, selv om det ikke ble slikt som du hadde tenkt.

Lenke til kommentar
Da vil jeg få opp 2 stk på 50.90 GB ikke 120GB, grunnen til det er at på revodrive ligger det et raid array som tydligvis ikke Ubuntu skjønner/fikser.

Du kan jo installere Linux på den ene, og så mounte den andre som /ekstra eller noe sånt. Så får du jo brukt plassen, selv om det ikke ble slikt som du hadde tenkt.

Joa det er en mulighet kansje, men det blir litt halv tolv løsning, men jeg skal vurdere det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...