1915 Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Saab 9000 CS 1992 2.0 sugemotor ikke turbo/tennkasett B202i begynner å bli irritert nå... jeg skulle bytte coiln og etter det starta ikke bilen. satt tilbake til originalcoiln. sjekka at alt var rett med + og minus og coilledningen. og alt er bra der. har sjekka tenningsrekkefølgen 5 GANGER og den er rett men ikke livstegn. -rotor og fordeler lokk er nytt -lmm er ny -bensinpumpa er ny - benisfilter er nytt - lambdasonde er ny - tennpluggkabler er ny - tenningsmodulen er ny det er gnist på alle plugger. bilen får bensin og luft men bare filer. ikke faen om den vill starte... noen som har en ide hva som kan være galt...? Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Sjekket sikringer og vakuumslanger? Drar startmotoren rundt, eller er det helt dødt? Og er det bensin på tanken (bare måtte) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Har den kompresjon da? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 30. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 ja ja ja ja ja og ja. full tank, ja den har komp. selvfølgelig drar startmotoren rundt ellers filer den jo ikke og har prøvd å dra den igang. men ikke F.... Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Dette skjedd etter at du skiftet Coilen, og kun den? Kan du ha fått brudd i tenningkabelen (ja jeg så du hadde gnist) men det kan være brudd. Har du mulighet til å prøve, de gamle kablene? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Gjorde du dette med batteriet tilkoblet? Da har du isåfall most ICUen... Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2012 ja gjorde dette med strømmen på. tenkte ikke på å ta av strømmen før etterpå. hvor står ICU boksen? trodde icu var noe elektrisk. er jo tomgangsregulatoren. hvordan kan den ta skade av å bytte coiln? tomgangsregulatoren vatr NY ifjorhøst Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2012 Mente ECUen, altså hjernen til bilen. Er ikke sikker på Saab, men kan være den ligger bak hanskerommet. Den fikser du nok ikke selv, men du kan fint ta den ut og ta den med til et verksted for analyse slik at du vet om den er gåen... Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 1. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2012 ECUen styrer ikke tenningen på b202, den styrer bare innsprøytningen, mens ICUen styrer tenningen. Begge er montert under panelet i motorrommet, rett framfor frontruta. Jeg tviler på at feilen ligger her. Men du har altså gnist, bensin og kompresjon, og du har sjekket tenningsrekkefølgen? Hvordan har du slått fast rekkefølgen? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) tenningsrekkefølgen står på topplokket. og den er 1342. har sjekka det 6 ganger nå og den er rett. igår tok jeg ut pluggene og slik at det var åpent rett ned på spemplene slik at bensinen fikk fordampe. idag satt jeg i gammel pluggene. prøvde å starte. den starta og gikk i 3 sekunder så stoppa den. dette skjedde 3 ganger... etter dette fikk jeg ikke prøvd mere pga har fila fritt for strøm så tok ut pluggene og satte batteriet på lading... ingen anelse lenger... Endret 2. mai 2012 av 1915 Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 2. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Det ligner på et problem jeg hadde med en annen bil.. (Kanskje tilfeldigheter) Bilen startet, gikk litt og stoppet. Løsningen den gangen var nøkkelen, eller chipen i den. Nøkkelen ble ikke registrert av startsperren og i følge verkstedet, ville bilen oppføre seg sånn da. Har du prøvd reservenøkkelen? Det var løsningen for meg :-) Endret 2. mai 2012 av baarsk Lenke til kommentar
SanderDoorn Skrevet 4. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2012 Høres ut som startsperre ja når den sviver i 3 sekunder, og stopper igjen Lås bilen, og lås opp igjen? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2012 problem løst. litt vanskelig å låse når jeg mangler ALLE dørene. holder på å bytte dører. men problemet er løst. og det er IKKE startsperre på bilen var en kar tidligere som var å så på bilen som er bilmekaniker. han glemte å flytte tilbake så da ble det rot. tenningsrekkefølgen var feil så rette opp den og bytta returslangen på bensin og 3 vakumslanger så starta bilen med engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå