Christeven Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hei. Jeg bestilte en TV fra MPX.no i går kveld. Av diverse grunner viser det seg at det var en feil avgjørelse. Så at den allerede var sendt i 11 tiden i dag, men jeg ringte kundeservice for å avbestille. De sa det var greit, men jeg måtte fysisk møte opp på pick-up stedet og betale et administrasjonsgebyr på 100-200 kr. Dette syntes jeg var rart. Kan de kreve dette administrasjongebyret når man benytter seg av angreretten? Takker for svar Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 De kan ikke kreve "administrasjonsgebyr", men de kan kreve at du betaler returkostnadene, ref angrerettloven § 15. "§ 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg [...] Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. [...] Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. [...]" Se http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html for hele angrerettloven. 1 Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Takker for svar, får bare betale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå