pantherus Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hei! Jeg har fått meg kjæreste for ca en månede siden, men vi har kjent hverande lenge da. Jeg har aldrig vært plaget med utslett, kløe eller noen ting, vært allergisk mot noe. Så bynte hun å klø etter en stund, egentlig mere og mere, men hun sier det er mest når hun er i nerheten av meg, så jeg tenkte at det kunne være parfyme, eller noe sånt. Men for et par uker siden bynte jeg å klø, å fikk utslett på hånden, håndleddet å oppå hånden, mest den ene. Det er veldig små røde prikker. Jeg velger å la dem klø, for klør jeg blir det værre. Jeg passer katten hennes nå da hun er bortreist, å etter 3 dager har jeg fått mere utslett, så det kan være at jeg har blitt allergisk mot katt, men det jeg synes er rart i såfall, når vi begge har samme utslett, kan hun ha utvikklet allergi mot sin egen katt på samme tid som meg? Å hvordan kan det da ha seg at hun klør mest når hun er sammen med meg? Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Gratulerer med kjæreste, men du vet - etter den søte kløe kommer den sure svie... Vil anbefale deg å ta en tur til legen for å kjøre ny allergiscreening. Dette er en veldig enkel test, med all sannsynlighet kun en blodprøve og litt labarbeid, og du får raskt svar på om du er allergisk mot katt eller ikke. 1 Lenke til kommentar
pantherus Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 jeg vet jeg må det, å jeg må få henne til å gjøre det samme, selv om det er veldig kjipt, spesielt om hun skal være alergisk mot sin egen katt, kløen er bare å ignorere, for klør man blir det ikke bedre, men utslettene er ikke bra, men jeg må ha katten her ut uken, så skal jeg ringe legen onsdag, å snakke med kjæresten min på søndag, hun kommer tilbake lørdags kveld, så får vi ta det derfra, hun kommer ikke til å like det:P Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Dåke er sikkert alergisk mot kvarandre 2 Lenke til kommentar
pantherus Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 hehe, ja før e fikk katta hit, ho peppsi så trudd vi nok de samme, men om vi sku vær de, så gjer e no hælvete, da får vi bærre vær de;) Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Får katten gå ute? Det kan være lopper! 1 Lenke til kommentar
pantherus Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Her kan jeg ikke slippe den ut pga hun er livredd for hunder å det kryr av dem, men hun går ute til vanlig ja, men hvis det er lopper, burde ikke katten klø? det ser ikke ut som hun gjør det Det er på overflaten av ene hånda, på fingrene, samt på undersiden rett nedenfor håndflata jeg har fått utslettene, det er bare bitte små prikker de er ikke røde eller noe. Bare ene hånda Jeg klør også andre plasser, som på ene låret.... Endret 1. mai 2012 av pantherus Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 For å være helt sikker, og få løst problemet, må dere gå til lege. Men for meg høres det ut som skabb: http://no.wikipedia.org/wiki/Skabb 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Katter liker å klø seg til vanlig som du sikkert vet, så det kan være vanskelig å legge merke til hvis det ikke er noe man ser etter. Ene pusen min hadde fått øremidd, og jeg merket ingenting før jeg tilfeldigvis så inn i øret hans og så all middavføringen, stakkars pusen min Det kan også hende at dere har sengekryp, rett og slett. Spør legen din! For å finne ut hvem som er din fastlege så bruker du minID for å logge på nav.no. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Fort gjort med skabbinvasjon i en seng som 2 deler , hvertfall om man er litt slapp med å skifte sengtøyet Lenke til kommentar
pantherus Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg ser de selger en sånn Nix Krem hos apotek1, der det kan være nok med en behandling, jeg tenker jeg kjøper en sånn i morgen, å prøver den å ser om den har noe effekt, hvis ikke ringer jeg legen å bestiller time, men det tar vel tid å få time til legen? jeg går aldrig til legen så... Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Dette har jeg hørt om før. Dere vasker dere sannsynligvis ikke godt nok, døde og gamle hudceller fra hodebunnen klør som faen Lenke til kommentar
pantherus Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 vel vi dusjer hver dag å skifter på senga hver uke, å har det altid passe rent Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Skabb Helvetesild(herpes) Sopp/ringorm Lopper Katt er smittekilde nr.1, sykdomsspredere. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Katt er smittekilde nr.1, sykdomsspredere. Akkurat det er feil, det er det rotter og mus som er. Katter er med på å holde rottebestanden nede Forøvrig, TS; hvis det eventuelt er 'bed bugs' så er det to gode tips jeg kan komme med: hold soverommet kaldt og ikke re opp sengen hver eneste dag. Når man rer sengen etter at man har sovet i den så vil den holde seg varm lenger, og det synes sengekryp er skikkelig stas. Det tar ikke så veldig lang tid å få time hos lege. Hvis du velger å gå til fastegen din så ringer du legekontoret legen din jobber hos, og spør om hvordan du går frem for å få time, hos noen holder det med å bare ringe, og hos andre så må du sende en sms med navn, fødselsnummer og hva det gjelder, og avhengig av alvorlighetsgrad så får du time på dagen eller ei. Du får nok ikke time på dagen, men går som regel ikke lange stunden før du får legetime. 1 Lenke til kommentar
pantherus Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 jeg prøver salven først, men jeg må sikkert få meg en time da, noe skal det være, om det er noe annet enn allergi mot katta i seg selv hadde det vært supert, hvis ikke blir det litt dumt. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Dumt? Det er da bare bra å bli kvitt kattebeistet. Er bare folk som liker å underkaste seg som liker å ha katt, de burde heller prøve S&M. 1 Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 tar du noe medsin eller nylig tatt vaksine? for da kan det jo være elveblest. men er mest sansynlig katta sin feil. Lus, skabb og insektstikk kan gi utslett. Lenke til kommentar
pantherus Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 jeg var innom å sporte en lege i ful fart, på hjelp 24, så slapp jeg å bestille time, å betale, hehe, fikk beskjed om at det var ikke allergi iallefall, jeg måtte bare kjøpe nix krem så skulle det bli bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå