fsx v1.1 Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hei jeg lurer på hva prisen for moped er i årsavgift og sånt? må man ha forsikring? hva koster det med forsikring? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Årsavgift: 405 kroner Forsikring må man ha. Det er da smart å sette forsikringen på en forelder, da den blir mye billigere. Tror jeg betalte 1500 kroner. Dette er vel da med delkasko som dekker tyveri og brann. Rimelig billig, med andre ord. Og når du kjøper mopeden har du jo registreringsavgifter så du får skilt. Kjøper du brukt, må du betale noe i omregistrering i tillegg. Endret 30. april 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Omregistrering må du bare gjøre en gang og koster ikke mer en 100kr. Iallefall rundt den summen. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 la oss si at jeg får deket mobedlappen ifra foreldrene så går jeg for del kasko og en racingmoped til under 13000kr hvor mye tror dere jeg må betale før jeg kan begynne og kjøre? og alle papirer iorden brukt moped da Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Årsavgift: 405 kroner Forsikring: La oss si 1400 kroner Omregistrering: 100 kroner Dette er vel alt som trengs hvis man kjøper brukt moped? Endret 30. april 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Årsavgift: 405 kroner Forsikring: La oss si 1400 kroner Omregistrering: 100 kroner Dette er vel alt som trengs hvis man kjøper brukt moped? forsikring:4000kr årsavift: 405 omregistering: la oss si 700kr Selve mopeden: 13000 - 12 000 kommer nok til og sette av 20 000kr for mopedlappen og utstyr! Men så lurer jeg på bensin og sånt hvor langt kan en racing moped kjøre på full tank? hvor langt kan en crossmoped kjøre på full tank? hva er best? racing eller cross? burde jeg trimme mopeden? isåfall kan jeg lure poltiet med en turtalsperre vis dem stoper meg? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hvor langt du kommer ligger helt an på om du kjører originalt eller med trim. Originalt bruker min moped ca. 3 dl på mila, og tanken er på 7 liter. En racingmoped har som oftest litt større tank, så la oss si 10 liter. Jeg kommer da litt over 3 mil før jeg har brukt en liter med bensin. Jeg ville gått for cross. Ser tøffere ut, er lettere, og det ser ut som en ordentlig moped. Om du burde trimme? Opp til deg selv. Vil du kjøre i 45 km/t eller ikke? En turtallssperre vil ikke lure Politiet. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Hvor langt du kommer ligger helt an på om du kjører originalt eller med trim. Originalt bruker min moped ca. 3 dl på mila, og tanken er på 7 liter. En racingmoped har som oftest litt større tank, så la oss si 10 liter. Jeg kommer da litt over 3 mil før jeg har brukt en liter med bensin. Jeg ville gått for cross. Ser tøffere ut, er lettere, og det ser ut som en ordentlig moped. Om du burde trimme? Opp til deg selv. Vil du kjøre i 45 km/t eller ikke? En turtallssperre vil ikke lure Politiet. Jeg vil kjøre fortere en 45km/t, kan jeg bare ta ut plomberinga ifra potta og da går den i 60km/t??mulig og lure politiet da? kan jeg eventult nekte og starte mopeden for politiet? og vis dem henviser meg til biltilsynet så kan jeg sette på det orginale? http://freak.no/forum/showthread.php?t=189531 jeg kan nekte for alt fordi han ikke kan vevise noen ting? og når jeg blir sendt til biltilsynet så setter jeg på orginal deler Endret 30. april 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Det er helt riktig. Du kan nekte. Problemet hvis du tar plomberingen i potta di, så har du ikke mulighet til å få den inn igjen, ettersom du som oftest vil ødelegge plomberingen. Derfor kjøper de fleste seg et effektanlegg og tar vare på det originale anlegget. Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 "Racing"moped? Er ikke det et oxymoron? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Det er helt riktig. Du kan nekte. Problemet hvis du tar plomberingen i potta di, så har du ikke mulighet til å få den inn igjen, ettersom du som oftest vil ødelegge plomberingen. Derfor kjøper de fleste seg et effektanlegg og tar vare på det originale anlegget. Ok for tenkte og ha orginale anlegget også kjøper jeg effektanlegg, men står det noe på lovdata om at jeg kan nekte poltiet og starte mopeden? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Om du blir tatt på veien vil Politiet allerede ha hørt at du kjører med trim. Enten om det er via lyd, fart, eller begge deler, så om de ber deg starte mopeden ved de nok det meste allerede. Så lenge de ikke tar deg når du står i skolegården eller hva en. Men antar du kan nekte for det også, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå