LL Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Jeg tenkte å oppgradere grafikkortet i systemet mitt. Dette benytter en Intel Q9650 CPU og 6GB DDR2 PC8500 minne og en SSD fra Intel. Systemet er ikke overclocket. Jeg hadde opprinnelig tenkt å kjøpe meg et nytt Nvidia GTX680 kort, men jeg mistenker at dette blir overkill i forhold til resten av systemet (CPU, BUS eller RAM blir flaskehals)? Hva tror dere om dette? Hva er eventuelt det beste kortet jeg vil få nytte av i dette systemet? Jeg ønsker primært ett Nvidia kort. Innspill mottas med takk! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Det vil alltid være en flaskehals, spørsmålet om flaskehalsen du vil ende opp med vil være alvorlig. En Q9650 vil sannsynligvis ikke klare å kjøre et GTX 680 100% i BF3, men avhengig av hva du sitter med nå og hvilke spill du spiller vil det derimot være et stort hopp i ytelse. Det kommer for det meste an på hvilke spill du skal spille, og hvor prosessortunge disse blir på høyere innstillinger. Skyrim, Crysis, Witcher 2 og BF3 er alle spill som krever mye prosessorytelse på høyere innstillinger. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 Kanskje like greit å vente litt og heller oppgradere hele maskinen? Eventuelt vente på nvidia GTX 660 TI Lenke til kommentar
LL Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2012 En oppgraderingen av maskinen vil være på sin plass etterhvert, men jeg hadde håpet å presse ett år til ut av den. I utgangspunktet kunne jeg tenke meg å spille Diablo 3 med høye/bra innstillinger, uten at jeg vet nøyaktig hva dette krever. Benytter forøvrig en 30" med 2560x1600 oppløsning. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2012 Virker ikke som om Diablo 3 skal være særlig hardt ifølge tilbakemeldinger fra BETAen. Et 6850 er istand til å kjøre 1920x1080 på maksimale innstillinger med godt over 60 fps tydeligvis. http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?809792-Diablo-3-Supported-Video-Cards Siden du kjører 2560x1600 hadde jeg gått for et HD 7850, det burde være kraftig nok til å kjøre D3 på høye innstillinger. Det virker i det hele tatt litt bortkastet å kjøpe et nytt skjermkort for Diablo 3, men hvis du sitter på noe eldgammelt som et 9800GTX eller lignende er det ikke rart du bør oppgradere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå