HakiMiMi Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hei. Jeg fyller 17 i slutten av Juni, og da jeg skal flytte ut av byen hvor mine foreldre bor til neste skoleår har jeg og min ansvarlige foresatte kommet fram til at jeg bør ha mulighet til å handle på nett selv. Jeg har for øyeblikket Visa Electron i Sparebank1, da med nettbank for meg selv, så mine foresatte har ikke kontroll på økonomien på det. Da lurer jeg, er det noen mulighet å få "oppgradert" Visa Electron kortet til å handle på nett? Jeg har nemlig sett mulighet for Visa Electron på en del nettsider. Slik jeg forstår er alt som mangler en del tall. Er det mulighet for å få tak i de med foresattes underskrift? Om ikke, hvordan må vi gå fram for at jeg skal kunne handle på nett selv? Helst med selvstendig økonomi, altså at ikke mine foreldre kan sitte og se over alt av innkjøp o.l. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Hei. Jeg fyller 17 i slutten av Juni, og da jeg skal flytte ut av byen hvor mine foreldre bor til neste skoleår har jeg og min ansvarlige foresatte kommet fram til at jeg bør ha mulighet til å handle på nett selv. Jeg har for øyeblikket Visa Electron i Sparebank1, da med nettbank for meg selv, så mine foresatte har ikke kontroll på økonomien på det. Da lurer jeg, er det noen mulighet å få "oppgradert" Visa Electron kortet til å handle på nett? Jeg har nemlig sett mulighet for Visa Electron på en del nettsider. Slik jeg forstår er alt som mangler en del tall. Er det mulighet for å få tak i de med foresattes underskrift? Om ikke, hvordan må vi gå fram for at jeg skal kunne handle på nett selv? Helst med selvstendig økonomi, altså at ikke mine foreldre kan sitte og se over alt av innkjøp o.l. Takk på forhånd. Jeg har lest/hørt at det er mulig med SPV1 å handle på nettet, (og da med at banken har fått underskrift å gjort en avtale med banken om dette). Så du kan evt ta en telefon til banken å høre om dette går. Ellers så kan du feks bruke DnB på nettet, samt med Nordea. (Dette er mulig ifra du er 13). Men jeg liker DnB bedre enn Nordea da. Har selv DnB som 15 åring, og kan bruke det på nettet, (iallefall ting som støtter bruk av kjøp på nettet) Ellers kan du bruke paypal viss det er tilgengelig og bruke Visa Electron gjennom paypal for å betale med paypal. Veldig enkelt. Kan ta ett eksempel. Du skal kjøpe noe, men det søtter bare VISA og ikke Visa electron. Itilegg til at det støtter dette så støtter det paypal. Da kan du bruke ditt VISA ELECTRON på paypal og betale via paypal. Endret 30. april 2012 av terje k. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg hadde Visa Electron hos Nordea, og der kunne jeg bestille fra nett uten å gjøre noen endringer med banken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå