JonasKnight Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hei Jeg kom i skade for å installere et virus på PCen min for en tid tilbake. Viruset forandret tilkoblingen min til facebook.com, slik at når jeg skrev inn adressen kom jeg til en identisk side. Forskjellen var bare at på den nye siden måtte jeg delta i en "konkurranse" for å kunne logge på. Har brukt Ad-Aware pro (oppdatert) til å fjerne og slette trojanerne. Nå er problemet at når jeg forsøker å koble til facebook.com så "timer" tilkoblingen ut. Har også prøvd å koble til ved hjelp fjesbok.no og direkte ved IP-adressene til facebook. Jeg mistenker at det er DNS-serveren det er noe galt med, da viruset forandret den sikre tilkoblingen til facebook til en usikker tilkobling. Det kan godt være andre problemer. Kunne heller ikke ha en tittel som sa: "Kan ikke koble til facebook"... Har prøvd: ipconfig /dnsflush ipconfig /release ipconfig /renew Noen som har et forslag til en løsning? På forhånd takk Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Det enkle først, prøvd en annen browser? Lenke til kommentar
eught Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Sjekk hosts-filen, C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts. Den kan åpnes med notepad. Om det ligger en linje der for Facebook, ta den bort. Lenke til kommentar
JonasKnight Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Beklager, glemte å føye til at jeg hadde testa både Firefox, explorer og Chrome. Fjerna linjene i hosts-filen og det fungerer nå! Tusen takk To oppfølgingspørsmål: Skal jeg fjerne linjen for local hosts også? Ser at 3 av de andre filene i etc-mappen har blitt endret ved samme dato og tidspunkt (lmhosts.sam, networks, protocol), betyr det at det er noe muffins i de filene også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå