Gå til innhold

[Løst] Pyramide system?

Anbefalte innlegg

Eg har vært innom og sjekket. Er jo derfor eg kommenterer det. Og det er det som er poenget.

I pyramidespill er det vanlig med ett eller flere produkter som kun brukes for å legitimere forretningsmodellene. Men fokuset er hele tiden på verving av medlemmer, og inntjening via verveavgift. Produktet det reklameres for trenger ofte kun å holde en middels standard, ofte fungerer det med dårlig standard også fordi det er få personer som kjøper produktet(eller som bruker det).

Og slik er det også her. Fokuset er på vervingen. Produktet, kursing og seminarene, kommer i bakerste rekke. Og når du ser på kompetansen til bakmennene, den som er synlig i det minste, så er det ingen teknisk kompetanse som ligger der med veldig mye kompetanse på SALG og MARKEDSFØRING. Dvs det de driver med, ikke det de selger. Det de selger kan du finne gratis på nett, men får da altså en unik mulighet til å betale for det i stede for.

Når du skal selge dette produktet til dine venner, finner du tre venner du genuint tror er interessert i temaene de tilbyr "kurs" i? Og klarer de tre å skaffe tre nye hver som også ønsker disse "kursene"? Eller vil kanskje fokuset ligge på mulighetene for å tjene penger på verving?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får jo bøttevis med svar, men velger å ignorere samtlige bare fordi planen om å bli rik i en fei gikk i tusen biter. Rettelse: Millioner av biter! Herre!

Rik i en fei er nok litt feil å si, for jeg hadde gått inn for å selge produktene.

Men jeg leser og tar til meg alt dere sier.

Eg har vært innom og sjekket. Er jo derfor eg kommenterer det. Og det er det som er poenget.

I pyramidespill er det vanlig med ett eller flere produkter som kun brukes for å legitimere forretningsmodellene. Men fokuset er hele tiden på verving av medlemmer, og inntjening via verveavgift. Produktet det reklameres for trenger ofte kun å holde en middels standard, ofte fungerer det med dårlig standard også fordi det er få personer som kjøper produktet(eller som bruker det).

Og slik er det også her. Fokuset er på vervingen. Produktet, kursing og seminarene, kommer i bakerste rekke. Og når du ser på kompetansen til bakmennene, den som er synlig i det minste, så er det ingen teknisk kompetanse som ligger der med veldig mye kompetanse på SALG og MARKEDSFØRING. Dvs det de driver med, ikke det de selger. Det de selger kan du finne gratis på nett, men får da altså en unik mulighet til å betale for det i stede for.

Når du skal selge dette produktet til dine venner, finner du tre venner du genuint tror er interessert i temaene de tilbyr "kurs" i? Og klarer de tre å skaffe tre nye hver som også ønsker disse "kursene"? Eller vil kanskje fokuset ligge på mulighetene for å tjene penger på verving?

Fokuset vil nok mest ligge i det å verve medlemmer, det er sant.

Slik jeg har oppfattet det er det vel per dags dato ikke et Pyramide system i seg selv, men et pyramide system dekket over forkjellige ting dem tilbyr?

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Det er en grunn til at du ikke hører om noen suksesshistorier annet enn dem selskapet evt. presenterer på sine sider. Det er dømt til å feile. Selv dem som driver med Tupperware, Herbalife og lignende tjener minimalt, og de har faktisk skikkelige produkter. Dette er velmenende råd, så får det heller stå på deg når du skjønner at dette var en kjempesmell heller enn en kjempemulighet.

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Det er en grunn til at du ikke hører om noen suksesshistorier annet enn dem selskapet evt. presenterer på sine sider. Det er dømt til å feile. Selv dem som driver med Tupperware, Herbalife og lignende tjener minimalt, og de har faktisk skikkelige produkter. Dette er velmenende råd, så får det heller stå på deg når du skjønner at dette var en kjempesmell heller enn en kjempemulighet.

Jeg er 18, og ja, jeg vet jeg er ung, har ikke vært borti slike ting så alt for mye, så derfor jeg liker å spørre rundt om ting før jeg kaster meg på det.

Og etter hva jeg har lest, vil jeg nok ikke kaste meg på dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Pyramidespill er selvfølgelig ulovlig, men fult mulig å gjøre gode penger på.

Det finnes flere systemer som er lignendes pyramidespill, men som er bygget opp slik at det ikke går under pyramidespill og er fult lovlig.

Men skal man gjøre penger på det kreves det en liten investering fra din side, samt at du er flink til å få med deg flere folk under deg.

Er selv med på noe pyramide lignendes system, masse folk som sutrer og klager på at det er pyramidespill og at det er ulovlig og ditten og datten. Det bryr jeg meg svært lite om så lenge det er lovlig og jeg får pengene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...