Dando Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Pyramide system: 1. Du har ikke lov å motta penger om systemet ikke utgir produkter eller service. 2. Du har ikke lov å motta over 50% av verving med mindre det går under salg. NMVT: 1. Du får en rekke gode produkter å selge, + veldig bra service, hjelp og opplæring og lovlige salgsplaner. 2. For hver registrering selger du et produkt, faktisk 65 digitale produker. 3. For hver registering denne personen gjør, gjør han et salg. = 100% av pengene kommer via salg, netsiden tilbyr produkter, og veldig bra service. Om netsiden tilbyr nyaktig det jeg har skrevet over er det vel ikke et pyramide system? Jeg mener, 100% av fortjenesten går via salg. Personen registrerer seg, og om han er interisert i produktene og kanskje vidreselge dem for å tjene litt penger kan han enten velge å selge privat, vidreselge via systemet eller bruke produktene privat. 1 Registrasjon = 1 salg Han vidre selger = 1 salg osvosv Mener, netsiden tilbyr: Produkter, Webinars vær uke, lovlige salgsplaner. Jeg mener værtfal det ikke kan kalles et pyramide system. Endret 30. april 2012 av Dando Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Dersom noke høyrest for godt ut til å være sant så er det vanligvis dette. Eg forstår ikkje så mykje av kva nettstaden eigentleg meiner her men vanligvis så er slike nettstadar enten kamuflerte pyramidespel eller så lurer dei brukerane til å kjøpe produkter som må vidareselgast for å få profit. Ofte vil det være vanskelig å få solgt alle produkta til den prisen som blir oppgitt, du vil også vanligvis være nødt til å kjøpe eit større parti fyrste gongen du registrerer deg. Eg vil derfor oppfordre deg til å trå varsomt her, det er ikkje sikkert at dette er eit ulovleg pyramidespel, men det er ei god sannsynlegheit for at dette er noke du vil tape penger på ved at du kjøper varer som du ikkje får solgt. Lenke til kommentar
Dando Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Dersom noke høyrest for godt ut til å være sant så er det vanligvis dette. Eg forstår ikkje så mykje av kva nettstaden eigentleg meiner her men vanligvis så er slike nettstadar enten kamuflerte pyramidespel eller så lurer dei brukerane til å kjøpe produkter som må vidareselgast for å få profit. Ofte vil det være vanskelig å få solgt alle produkta til den prisen som blir oppgitt, du vil også vanligvis være nødt til å kjøpe eit større parti fyrste gongen du registrerer deg. Eg vil derfor oppfordre deg til å trå varsomt her, det er ikkje sikkert at dette er eit ulovleg pyramidespel, men det er ei god sannsynlegheit for at dette er noke du vil tape penger på ved at du kjøper varer som du ikkje får solgt. Dette er jeg fult klar over, men kaller det en invistering, og man vet ingenting før man har prøvd.og det gode er jo at alle som kjøper produktene, er også med i systemet, derfor kan dem også gjøre samme måte som meg, og vidre selge produktet og tjene penger. Altså, 100% av pengene går via salg av produkter med bra fortjeneste. Det koster litt, og vil kreve tid. Men spørsmålet var simepelt nok, om netsiden tilbyr dette er det ikke regnet som et pyramide system. Dette har jeg vel ganske rett i? Lenke til kommentar
Theron Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hei Dette er en copypaste fra wikipedia: Hovedtrekk ved et pyramidespill er: Vagt formulerte løfter om utrolige potensielle inntekter. Ingen produkter i omsetning, eller produkter solgt for langt over markedspris. At inntjeningen i hovedsak kommer ved å verve nye medlemmer, eller av salg til medlemmer som skal bruke produktene selv, men ikke videreselge. En tendens til at bare de første som blir med tjener penger. Du gir litt lite informasjon om hva det er snakk om her, men med 100 % fortjenelse (slik jeg forstår det du skriver) og at du bare tjener penger ved å registere andre (verve andre), så tolker jeg dette som en form for pyramidesvindel. Kan godt hende at jeg tar feil her, men jeg ville ha holdt meg unna. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Ja basert på det som du har forklart her så er ikkje dette eit pyramide spel. Dette er nok det som ofte er kallt eit "franchise system", altså at du starter ein "butikk" og så selger du din foretningsidé til andre i bytte mot deler av overskuddet. Men det er fortsatt mykje av samme problematikken som eit pyramidespel, nemmelig at du er avhengig av å finne både kunder og personer som er villige til å gå inn under deg i systemet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Dette er jeg fult klar over, men kaller det en invistering, og man vet ingenting før man har prøvd. Kall det hva du vil, men jo, man kan fint trekke erfaringer i fra andre og dermed spare seg for unødvendige "investeringer". If it walks like a duck and quacks like a duck..... Og 100% fortjeneste finnes vel ikke? Hvor er varekostnaden? Eller utgifter til frakt, lager og markedsføring? Lenke til kommentar
Dando Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Hei Dette er en copypaste fra wikipedia: Hovedtrekk ved et pyramidespill er: Vagt formulerte løfter om utrolige potensielle inntekter. Ingen produkter i omsetning, eller produkter solgt for langt over markedspris. At inntjeningen i hovedsak kommer ved å verve nye medlemmer, eller av salg til medlemmer som skal bruke produktene selv, men ikke videreselge. En tendens til at bare de første som blir med tjener penger. Du gir litt lite informasjon om hva det er snakk om her, men med 100 % fortjenelse (slik jeg forstår det du skriver) og at du bare tjener penger ved å registere andre (verve andre), så tolker jeg dette som en form for pyramidesvindel. Kan godt hende at jeg tar feil her, men jeg ville ha holdt meg unna. Ehm, som jeg sa, når f.eks jeg velger å registrere meg, får jeg tilgang til 65-67 digitale produkter. Disse produktene kan brukes selv, men også vidreselges både via systemet og privat. altså: Når jeg får 1 person til å registrere seg = Da har jeg solgt 67 produkter. Da kan denne personen velge å vidreselge produktet privat, via systemet eller bruke produktene til privat bruk. Om denne person blir med i systemet og får en annen person til å registrere seg = Da har person jeg vervet solgt samme produktet jeg solgte han til en ny person. Så alle personer som velger å blir med vidreselger produktet. (kan også brukes privat) Netsiden tilbyr: Produkter, service, opplæring og Webinars vær uke. 100% av pengene går via salg som blir gjort over verving. 1 verving = 1 salg. Dette er jeg fult klar over, men kaller det en invistering, og man vet ingenting før man har prøvd. Kall det hva du vil, men jo, man kan fint trekke erfaringer i fra andre og dermed spare seg for unødvendige "investeringer". If it walks like a duck and quacks like a duck..... Og 100% fortjeneste finnes vel ikke? Hvor er varekostnaden? Eller utgifter til frakt, lager og markedsføring? Alle varene er DIGITALE, altså ingenting skal sendes eller pakkes. Det er en måndes avgift til systemet på 20 dollar, for å kunne ta i bruk produktene og vidre selge dem. Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hvor naiv kan man bli? Ta det fra folk som har svart tidligere i tråden. Er det for godt til å være sant, så er det som regel det. At folk faktisk går på slikt fortsatt er helt utrolig, men hvis ikke det hadde vært slik ville det ikke dukket opp slike ting regelmessig. Legg det fra deg er mitt tips. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hvor er de enorme pengene da? Et av de største kjennetegnene til et pyramidespill er at man på et eller annet tidspunkt slipper opp for nye kjøpere. Alle som er interessert har allerede registrert seg. Og siden fortjenesten her er i nyvervinger, så forsvinner inntektene, og deretter interessen. Medlemsavgiften er det kun toppen som tjener på. Lenke til kommentar
Dando Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Hvor er de enorme pengene da? Et av de største kjennetegnene til et pyramidespill er at man på et eller annet tidspunkt slipper opp for nye kjøpere. Alle som er interessert har allerede registrert seg. Og siden fortjenesten her er i nyvervinger, så forsvinner inntektene, og deretter interessen. Medlemsavgiften er det kun toppen som tjener på. 1 Salg / Person = 98 Dollar. Denne personens første 3 salg går til Sponsor = Meg. = 98 Dollar X4 per person per salg. = 392 Dollar Per Person. Altså, reklame, bruke telefonen, skrive til folk! Verden går ikke plutselig tom for personer som ønsker bedre måter å tjene penger på. Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Den går sinnsykt fort tom skal jeg fortelle deg. Hvis du hadde kunnet potensregning ville du forstått dette. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Det sies at det fødes en idiot hvert minutt, men det er ikke raskt nok for å kunne tjene penger på dette. Så jo, verden går fort tom for personer som "ønsker en bedre måte å tjene penger på". Naivitet selger, dog. Har du sett på produktene som selges? Er det gode kurs? Har foredragsholderne kompetanse og erfaring innen områdene som de har foredrag på? Eller er ikke dette så viktig som vervingen av nye medlemmer, slik det typisk er for pyramidespill? Lenke til kommentar
Dando Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Setter tåden som løst, for jeg får tydeligvis ikke svaret jeg lette etter. Jeg spurte om opplegget var lovlig, noe ut ifra de norske lover det ser ut som. Takk til The Avatar og resten for gode innslag. Forhører meg hos brukerforrådet istedet før jeg tar noen vidre valg. Endret 30. april 2012 av Dando Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Eg ville uten tvil kategorisert dette som et pyramidespill, så nei, dette er ikke lovlig. Tror forøvrig ikke at du finner svaret du leter etter, ettersom det ikke finner noe "bli rik uten å jobbe"-løsninger som hvem som helst kan kjøpe tilgang til. Åpenbart? Lenke til kommentar
Dando Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Eg ville uten tvil kategorisert dette som et pyramidespill, så nei, dette er ikke lovlig. Tror forøvrig ikke at du finner svaret du leter etter, ettersom det ikke finner noe "bli rik uten å jobbe"-løsninger som hvem som helst kan kjøpe tilgang til. Åpenbart? Etter hva pyramide loven sier, har systemet gjort alt for å gjøre det motsatte. greit kanskje bak alt dem tilbyr ligger et pyramide system, men etter hva dem tilbyr gjør vel dette at det ikke er det også. som sagt, takker for alle svar. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Men hva er det de tilbyr? Når eg ser på kursene, som er "produktet" som skal legitimere butikken, så er det jo mye svada. Hva er det de tilbyr der som enten ikke går på MLM eller informasjon man finner (lett) på nettet? CEO og Wordpress guider? Come on. Det finner man jo tusenvis av ved å søke. De fire bakmennene som er listet opp er listet opp som "eksperter" innen salg, markedsføring og guess what, MLM-forretninger samt selvrealisering(coaching). Ikke akkurat teknisk kompetanse, eller? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Og nå er du snurt fordi den geniale bli-rik-planen din ble ødelagt av fornuftige spørsmål og kritisk fornuft. Og når du nå har endret førsteposten så ødelegger du diskusjonen i en viss grad, og det er ikke lov i henhold til retningslinjene for diskusjon.no. Bare til info. Lenke til kommentar
Dando Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Men hva er det de tilbyr? Når eg ser på kursene, som er "produktet" som skal legitimere butikken, så er det jo mye svada. Hva er det de tilbyr der som enten ikke går på MLM eller informasjon man finner (lett) på nettet? CEO og Wordpress guider? Come on. Det finner man jo tusenvis av ved å søke. De fire bakmennene som er listet opp er listet opp som "eksperter" innen salg, markedsføring og guess what, MLM-forretninger samt selvrealisering(coaching). Ikke akkurat teknisk kompetanse, eller? Om du ønsker å sjekke det ut selv kan du søke "NetworkMarketingVT" De tilbyr ukelig Webinars, ikke at jeg har deltatt på noe selv enda, fordi jeg ikke har hatt behov, ettersom jeg enda ikke en gang er et medlemm. Dem tilbyr og svarer på alt av hjelp over support, ukelig webbinar, masse info på main siden dems, din sponsor har også en oppgave og hjelpe deg. Du har nok ikke tid, men om du trenger et bedre svar, så får du masse information på main siden dems. Men dette kan være mitt problem, du kan vel heller gi meg et svar om hva du syns om du hadde tatt deg tid til å sjekke innom dem. Og nå er du snurt fordi den geniale bli-rik-planen din ble ødelagt av fornuftige spørsmål og kritisk fornuft. Og når du nå har endret førsteposten så ødelegger du diskusjonen i en viss grad, og det er ikke lov i henhold til retningslinjene for diskusjon.no. Bare til info. Om det ødelegger diskusjonen kan jeg godt endre første posten igjen! GJør det jeg. Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Skulle nesten tro dette var kødd, men verden er faktisk så trist at bakmenn tjener penger på idioter. Lenke til kommentar
Dando Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Skulle nesten tro dette var kødd, men verden er faktisk så trist at bakmenn tjener penger på idioter. Så jeg er en idiot fordi jeg vurderer en salgs/jobb mulighet over nettet, takk det var fint å høre. Noe jeg faktisk enda ikke har registrert meg opp for enda en gang, men spørr rundt om det. Er jeg en idiot av den grunn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå