knutarn Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hei. Jeg har sliter med ubuntu serveren min en stund nå. Når serveren restarter, så kommer det bilde her. så går den videre og starter. Men fleste tilfellene så går den ikke videre,den står og venter på at jeg skal trykke enter. Så hvorfor går den ikke videre av seg selv hele tiden? PS: er ikke mitt bilde. fant det på goolge, men er helt likt nesten Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Du mangler en DEFAULT og/eller TIMEOUT i /etc/defaults/grub Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) # If you change this file, run 'update-grub' afterwards to update # /boot/grub/grub.cfg. # For full documentation of the options in this file, see: # info -f grub -n 'Simple configuration' GRUB_DEFAULT=0 #GRUB_HIDDEN_TIMEOUT=0 GRUB_HIDDEN_TIMEOUT_QUIET=true GRUB_TIMEOUT=2 GRUB_DISTRIBUTOR=`lsb_release -i -s 2&--#62; /dev/null || echo Debian` GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="text" GRUB_CMDLINE_LINUX="" # Uncomment to enable BadRAM filtering, modify to suit your needs # This works with Linux (no patch required) and with any kernel that obtains # the memory map information from GRUB (GNU Mach, kernel of FreeBSD ...) #GRUB_BADRAM="0x01234567,0xfefefefe,0x89abcdef,0xefefefef" # Uncomment to disable graphical terminal (grub-pc only) #GRUB_TERMINAL=console # The resolution used on graphical terminal # note that you can use only modes which your graphic card supports via VBE # you can see them in real GRUB with the command `vbeinfo' #GRUB_GFXMODE=640x480 # Uncomment if you don't want GRUB to pass "root=UUID=xxx" parameter to Linux #GRUB_DISABLE_LINUX_UUID=true # Uncomment to disable generation of recovery mode menu entries #GRUB_DISABLE_RECOVERY="true" # Uncomment to get a beep at grub start #GRUB_INIT_TUNE="480 440 1" Her er grub min, kan du se noe feil? Men som sakt så funker den noen ganger! men den funker stort sett ikke Endret 30. april 2012 av knutarn Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Den skal starte entry 0 etter 2 sekunder med mindre en tast blir trykket (pil, bokstav, hva som helst avbryter nedtellingen). Prøv en `sudo pdkg-reconfigure grub-pc` og se om det løser problemet. Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Har til og med koblet ut tastaturet, fikk samme feil da og. Serveren restarter seg selv være dag kl 6 på natta, da det pleier og skje Tester nå.. FIkk: sudo: pdkg-reconfigure: command not found Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) dpkg, ikke pdkg. Endret 30. april 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 fikk: /usr/sbin/dpkg-reconfigure: grub-pc er ødelagt eller ikke fullstendig installert Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 sudo apt-get reinstall grub-pc (og jeg la med vilje inn skrivefeilen for at du skulle google det. Hadde du gjort det så ville du fått rett kommando og hatt all mulighet til å lese hva den gjør. Det å blindt kjøre kommandoer som andre skriver er like smart som å skrive alarmkoden til huset på klistremerket som sier at alarm er installert.) Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 okei. men funker nå^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå