Gå til innhold

Strømforsyning til gtx 580 sli


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Den gamle Mist 1000 watteren min tok kvelden her om dagen, og jeg er derfor på utkikk etter en ny strømforsyning. Kunnskapene mine innen området er begrenset, og informasjonen jeg har funnet i diverse forum er mildt sagt sprikende. PSU'en skal drive komponentene i signaturen min.

 

Diverse reviews av gtx 580 i sli tilsier at en 850w psu skal være mer enn nok. Jeg har sett spesielt på Seasonics X-850.

 

Vil dette holde?

 

Jeg planlegger forøvrig å oppgradere til Ivy bridge/Sandy bridge E i løpet av den nærmeste tiden, men antar at dette (i allefall førstenevnte) kun vil føre til lavere strømforbruk.

 

Håper noen med mer peiling en meg kan lede meg i riktig retning :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Den gamle Mist 1000 watteren min tok kvelden her om dagen, og jeg er derfor på utkikk etter en ny strømforsyning. Kunnskapene mine innen området er begrenset, og informasjonen jeg har funnet i diverse forum er mildt sagt sprikende. PSU'en skal drive komponentene i signaturen min.

 

Diverse reviews av gtx 580 i sli tilsier at en 850w psu skal være mer enn nok. Jeg har sett spesielt på Seasonics X-850.

 

Vil dette holde?

 

Jeg planlegger forøvrig å oppgradere til Ivy bridge/Sandy bridge E i løpet av den nærmeste tiden, men antar at dette (i allefall førstenevnte) kun vil føre til lavere strømforbruk.

 

Håper noen med mer peiling en meg kan lede meg i riktig retning :-)

 

Jeg tror nok en Corsair HX 650 vil holde, men jeg får for meg at GTX 580 skal bruke mer strøm enn de fleste andre skjermkort. Corsair bruker inmaten til Seasonic om jeg ikke tar feil.

 

Men den vil holde ja, men jeg tror nok det blir overkill (men det er ikke et problem om du vil forsikre deg).

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Hei!

 

Den gamle Mist 1000 watteren min tok kvelden her om dagen, og jeg er derfor på utkikk etter en ny strømforsyning. Kunnskapene mine innen området er begrenset, og informasjonen jeg har funnet i diverse forum er mildt sagt sprikende. PSU'en skal drive komponentene i signaturen min.

 

Diverse reviews av gtx 580 i sli tilsier at en 850w psu skal være mer enn nok. Jeg har sett spesielt på Seasonics X-850.

 

Vil dette holde?

 

Jeg planlegger forøvrig å oppgradere til Ivy bridge/Sandy bridge E i løpet av den nærmeste tiden, men antar at dette (i allefall førstenevnte) kun vil føre til lavere strømforbruk.

 

Håper noen med mer peiling en meg kan lede meg i riktig retning :-)

 

Jeg tror nok en Corsair HX 650 vil holde, men jeg får for meg at GTX 580 skal bruke mer strøm enn de fleste andre skjermkort. Corsair bruker inmaten til Seasonic om jeg ikke tar feil.

 

Men den vil holde ja, men jeg tror nok det blir overkill (men det er ikke et problem om du vil forsikre deg).

 

650w er jeg ganske så sikker på at blir for lite. Jeg var i utgangspunktet usikker på om 850w vil holde...

Lenke til kommentar

Her anbefales minst 900W for 580 i sli eller 1000W hvis klokket.

 

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-580-review/7

 

I en annen review samme sted, trekker testsystemet 719W fra veggen. De har benyttet en ikke altfor effektiv 1000W PSU, slik at PSU'en leverer maks 650W. En Seasonic X-850, P860 eller Corsair AX 850 bør takle det. Oppgraderer du cpu til IB/SB, så vil regnestykket gå enda mer i din favør. Har du planer om overklokk av både cpu og gpu'er, bør du kanskje vurdere 1000W. Seasonic X, P eller Corsair HX finnes i 1000 eller 1050. Forøvrig flere gode kandidater i linken under.

 

http://www.prisjakt.no/category.php?k=436#rparams=l=s86835735

Lenke til kommentar

850W er nok om han ikke skal klokke, men signaturen til trådstarter antyder at det er aktuelt.

 

De PSU'ene jeg linket til over, kan alle levere hele effekten på +12v.

 

hvis det var ett svar på min så misforstod jeg bare litt av hva terje k. skrev. fikk med meg at det stod at TS kunne kjøpe en 700W PSU (noe som virker som en dum ide da de fleste gode PSUene holder seg på *50W eller *60W)

Lenke til kommentar

Nei jeg nevnte bare at GTX 580 bruker omtrent 700w i SLI, og dermed kan han fint greie å kjøre 2x GTX 580 i sli med en 850w. Og overklokking tar vell ikke så mye strøm. (I følge PSU calc så skal det ta 750w for å kjøre 2x 580 i SLI + å overklokke prosessoren 40%. Ikke at man kan stole 100% på det, men det er 100watt under 850w, som kansje leverer 800w, og 800w burde nok holde uansett.

 

Det jeg sier er at 850W kommer helt sikkert til å gå fint.

Lenke til kommentar

850 watt vill holde til to 580 pluss resten i TS signatur, men anbefaler 1000 watts kvalitet PSU fordi den vil holde i lange tider og trenger ikke tenke på strøm mer+ at psu har en del og si for ytelsen i systemet :)

 

PSU'en har ingenting å si på ytelsen i systemet? Å i lengden så holder 850W. Intel, NVIDIA, AMD, de prøver ikke akkuratt å få deres produkter til å bruke mer strøm, de prøver å få de til å bruke mindre..

Lenke til kommentar

hvordan kan PSUen ha noe å si på ytelsen? link takk...

 

som sagt av terje k. så prøver de å få komponentene til å bruke mindre strøm, ikke mer. hvis amn for eksempel ser på GTX 680 mot GTX 580 så vil du se at GTX 680 bruker en del mindre strøm enn GTX 580.

 

I følge PSU calc så skal det ta 750w for å kjøre 2x 580 i SLI + å overklokke prosessoren 40%

 

rart. PSUcalc sier 825W hos meg

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

hvordan kan PSUen ha noe å si på ytelsen? link takk...

 

som sagt av terje k. så prøver de å få komponentene til å bruke mindre strøm, ikke mer. hvis amn for eksempel ser på GTX 680 mot GTX 580 så vil du se at GTX 680 bruker en del mindre strøm enn GTX 580.

 

I følge PSU calc så skal det ta 750w for å kjøre 2x 580 i SLI + å overklokke prosessoren 40%

 

rart. PSUcalc sier 825W hos meg

 

Min er litt udatert da, får ikke til å oppdatere. Kommer bare til command propt og der kommer det error.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...