johnandre93 Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hei. Dreit meg på draget i morres da jeg skulle bytte ladern til det andre batteriet i russebilen vår, og satte svart på rød og motsatt. De sto der i ca 1-2 sekunder fordi det kom en grei gnist. Har jeg blowa batteriet nå eller? Greit nervøs :> Spenningsmåleren slutta værtfall å lyse, men klarte værtfall å starte bilen på begge batteriene, så tenkte jeg måtte spørre. Er ikke noen kul ting å fortelle kompisene sine når vi starter russefeiringa i dag... Lenke til kommentar
Itek Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Batteriet har helt sikkert ikke gått, men sett det på lading på riktig måte. Batteriet liker langtidslading på lav strøm (A)... Endret 30. april 2012 av Itek Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Dersom laderen ikke har innebygd funksjon som kobler fra når det feilkobles bruker det å ryke en sikring i laderen, eller laderen smeller av dersom det ikke er noen sikring. Batteriet er ikke mulig å ødelegge slik, siden ledningene brenner av lenge før batteriet ryker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå