Gå til innhold

BK: Havnegata


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott eksponert dette;)

Takk :)

 

beklager, men det er etter mine øyne bare eksponeringen som er bra her... komposisjonen er altfor rotet med masse forskjellige elementer... samtidig stjeler det midt stillte treet det meste av oppmerksomhet... bedre lykke neste gang :=)

Takk! :) Helt fint med klar tale! Lærer mye av det og ser absolutt hva du sier, når du sier det ....

Supert! :) :) :)

Lenke til kommentar

For meg ble også dette lkitt rotete, vet ikke helt hva du ønsker å vise frem, og øynene flytter seg litt forvirret rundt om i bildet, om du skjønner. Med versjon 2 ser jeg at du harlysnet opp treet litt, det ble bedre, og jeg forstår at det er treet du vil ha fokus mot :)

Lenke til kommentar

Ja, bildet har orden og kaos. Treets sentreplassering gir en slags orden, mens de øvrige elementene, - hus, båt, steiner utgjør kaoset. Så den ambisjonen er oppfylt. Men ambisjonen om å formidle sjarmen med Havnegata tror jeg bedre kan gjøres ved å avgrense antallet elementer og ved å finne en forgrunn som leder seerens blikk inn mot Havnegatas velsignelser. Lettere sagt enn gjort i tette miljøre som dette...men men...

Lenke til kommentar

For meg ble også dette lkitt rotete, vet ikke helt hva du ønsker å vise frem, og øynene flytter seg litt forvirret rundt om i bildet, om du skjønner. Med versjon 2 ser jeg at du harlysnet opp treet litt, det ble bedre, og jeg forstår at det er treet du vil ha fokus mot :)

Ja det var treet som var nøkkelen. Ja jeg skjønner hva du mener. Takk for kommentar.:)
Lenke til kommentar

Ja, bildet har orden og kaos. Treets sentreplassering gir en slags orden, mens de øvrige elementene, - hus, båt, steiner utgjør kaoset. Så den ambisjonen er oppfylt. Men ambisjonen om å formidle sjarmen med Havnegata tror jeg bedre kan gjøres ved å avgrense antallet elementer og ved å finne en forgrunn som leder seerens blikk inn mot Havnegatas velsignelser. Lettere sagt enn gjort i tette miljøre som dette...men men...

Takk for kommentar. Du sier vel det meste av hva jeg tenkte. "Sjarmen" i mine øyne var vel at her har mennesker prøvd å pynte opp å skape en slags orden i kaoset, ikke selve bygningsmassen :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...