Simkin Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Er det noen som har spilt BF3 på både 60hz og 120hz som kan si om det er særlig forskjell? Lenke til kommentar
Sintfisk Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 I teorien vil det å spille med 60FPS på en 60hz og en 120hz-monitor oppleves helt identisk. I praksis vil dog en 120hz-monitor presentere en mye jevnere flyt i bildet og bevegelser vil oppleves som "skarpere" og jevnere. En 120hz-m vil i alle tilfeller prosjektere mer (synlig) informasjon enn en 60hz-m. For å få mest ut av en 120hz-m burde man ha en gjennomsnittliglig framerate som er betraktelig høyere enn 60. Personlig merker jeg stor forskjell på å spille på en 60hz kontra en 120hz. Hvorvidt det utgjør en kjempeforskjell i min evne til å spille for bli en annen debatt. En 120hz-monitor er vel strengt talt like "nødvendig" som et mekanisk tastaur - dog bruker man (for) mye fritid foran skjermen og kanskje t.o.m er litt halvseriøs når det gjelder first person shooters vil jeg anbefale en 120hz. Vær obs på at det kan koste mer enn det smaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå