Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Polo 99mod drar så veldig dårlig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kom dette plutselig eller har det blitt verre over tid? Når hadde du motorservice sist? Plugger, luftfilter etc?

Lenke til kommentar

Kom dette plutselig eller har det blitt verre over tid? Når hadde du motorservice sist? Plugger, luftfilter etc?

Har ikke kjørt så mye med den enda, men det kom bare plutselig.. motorservice har jeg ikke hatt enda da jeg ikke har eid bilen så veldig lenge enda, så har ikke byttet noe enda

Lenke til kommentar

Kanskje lider den av prestasjonsangst? Skal litt til å leve opp til "Poloracer"...

Hvordan står det til med clutchen?

Clutchen er helt fin

Og har nå gått over motoren.. Det var tette plugger etter råkjøring da forrige eier har kjørt pent

Er du helt sikker på det? Jeg mener at-99 har forgasser.

Polo 99 har ikke forgasser, men havinsprøytning

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det må du gjerne mene, men svært få, om noen, biler nyere enn 1988 har forgasser. Avgasskravene ble da endret slik at alle nye (bensin)biler måtte ha katalysator for å tilfredsstille kravene. For at kat'en skal fungere optimalt må avgassene fra motoren ha en spesifikk sammensetning, og det kreves mye mer nøyaktig styring enn man får til med en forgasser. Det kan være at noen hadde elektronisk forgasser i den nærmeste tiden etterpå, men de fleste har enten TBI eller MPI.

Lenke til kommentar

Det må du gjerne mene, men svært få, om noen, biler nyere enn 1988 har forgasser. Avgasskravene ble da endret slik at alle nye (bensin)biler måtte ha katalysator for å tilfredsstille kravene. For at kat'en skal fungere optimalt må avgassene fra motoren ha en spesifikk sammensetning, og det kreves mye mer nøyaktig styring enn man får til med en forgasser. Det kan være at noen hadde elektronisk forgasser i den nærmeste tiden etterpå, men de fleste har enten TBI eller MPI.

Henger ikke helt med på bilfronten :confused::omg::closedeyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...