Gå til innhold

[Løst] Ny Gaming Rig - 10k

Anbefalte innlegg

God kveld. Jeg har nå hatt konfirmasjon ,og jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny gamer pc. Budsjettet mitt er 10k.. Jeg vet ikke egentlig hva mer en det jeg skal si, untatt at jeg vil ha 500R, og jeg skal ikke ha komplett.

-DahPain

Endret av DahPain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, ventet på at du skulle svare :p

Jeg får nokk ikke kjøpt det nå, men jeg har følget godt med på både komplett og Dustin, og vedder en tusing på at om en måneds tid, så har komplett samme tilbudet :p

Den vil da klare battlefield på en blanding av medium high?

-DahPain

Lenke til kommentar

Jeg får nokk ikke kjøpt det nå, men jeg har følget godt med på både komplett og Dustin, og vedder en tusing på at om en måneds tid, så har komplett samme tilbudet :p

-DahPain

vil kjøre BF3 på high med høy FPS, HD 7870 er i GTX 580 området når det kommer til ytelse :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

-DahPain

vil kjøre BF3 på high med høy FPS, HD 7870 er i GTX 580 området når det kommer til ytelse :)

Den er grei! Takk for hjelpen, nokk en gang :)

Lenke til kommentar

Tja, det er 3 komponenter som vi kan umiddelbart endre for å slanke oppsettet, HK, SSD, og GPU.

Hvis vi fjerner SSD og bytter HK til et billigere vil du miste ytelsen fra SSD'en (som er meget rask oppstart og respons i OS). Endringen i HK vil du neppe legge mye merke til (her blir det blant annet færre SATA og USB porter).

Hvis du må ned mest mulig må også GPU endres sammen med HK og fjerning av SSD. Hvis da endrer GPU til HD 7850 er du farlig nærme 2000,- billigere system (anslår jeg).

HD 7850 (ASUS DCUII) er vel omlag 15 % svakere enn GPU'en i oppsettet til olestokk, og yter på høyde med HD 6970 (toppkortet (enkel GPU) i forrige generasjon. Dette kortet bør også gi en god opplevelse av BF3 rundt high en plass (37 fps @ ultra kilde).

-Deluze

Edit: leif

Endret av Deluze
  • Liker 1
Lenke til kommentar

sjapp deg, 500r er på tilbud hos komplett NÅ! frem til 00:00!

Edit: resten av rigg:

post-227710-0-59735200-1335735416_thumb.png

Men er det virkelig vits å kjøpe en ny vifte til prosessoren, når jeg ikke har tenkt å overklokke den. Kan jeg ikke bare bruke stock vifta, uten at det er noe problem ?

Lenke til kommentar

Tja, det er 3 komponenter som vi kan umiddelbart endre for å slanke oppsettet, HK, SSD, og GPU.

Hvis vi fjerner SSD og bytter HK til et billigere vil du miste ytelsen fra SSD'en (som er meget rask oppstart og respons i OS). Endringen i HK vil du neppe legge mye merke til (her blir det blant annet færre SATA og USB porter).

Hvis du må ned mest mulig må også GPU endres sammen med HK og fjerning av SSD. Hvis da endrer GPU til HD 7850 er du farlig nærme 2000,- billigere system (anslår jeg).

HD 7850 (ASUS DCUII) er vel omlag 15 % svakere enn GPU'en i oppsettet til olestokk, og yter på høyde med HD 6970 (toppkortet (enkel GPU) i forrige generasjon. Dette kortet bør også gi en god opplevelse av BF3 rundt high en plass (37 fps @ ultra kilde).

-Deluze

Edit: leif

En venn av meg har et skermkort som koster 1600 kr, og det kjører Battlefield på high, med en veldig akseptabel fps, finnes det ikke et skjermkort til en femhundre lapp mindre eller noe. Kommer noe av buildet å synke den kommende måneden?

stock vifta virker den, men en ny vifte er ett fint tillegg da den drar ned lydnivået ett par hakk.

Kan jeg ikke bare drite i stock vifta, så kan jeg heller bare kjøpe en ekstra vifte, og ny kjølepasta senere.. Budsjettet mitt blir stramt hvis jeg skal drive å legge til fult av ekstra ting..

Lenke til kommentar

neste stopp ned i ytelse fra HD 7870 er faktisk HD 7850, som koster 1800kr

håper litt på at i5 2500K går ned i pris, men sånn Intel gjør det er det nok ikke en sannsynlighet. men kanskje det kommer noen fine tilbud på den nå snart pga. Ivy nettopp kom ut

Endret av olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og kan jeg spørre hva som er forskjellen på disse to, klokkekjernen, og hvis det bare er det, så er det vell bare til å overklokke den uansett?

forskjellen ligger i 10% redusert klokkehastiget, 5% fysisk reduserte shadere og en mindre 6 pin PCI strømtilkobling

Lenke til kommentar

Og kan jeg spørre hva som er forskjellen på disse to, klokkekjernen, og hvis det bare er det, så er det vell bare til å overklokke den uansett?

forskjellen ligger i 10% redusert klokkehastiget, 5% fysisk reduserte shadere og en mindre 6 pin PCI strømtilkobling

Hahaha :p Jeg føler meg så utrolig dum nå, men vil det ha så mye å si ?:p

Lenke til kommentar

har lest ett sted at strømtilkoblinga var fjernet for å stoppe folk fra å overklokke kortet opp til HD 7870 nivå

men logikken sier at PCIe tilkoblinga og 6 pin tilkoblinga vil klare å gi mer enn nok til å støtte en overklokk av kortet :/

Lenke til kommentar

Det høres rimelig ut det, olestokk. Samtidig stiller jeg med undrende til trådstarter.

Trenger du ytelsen til 7870? Vel, kjøp (eventuelt spar opp) til et 7870.

Holder det med et 7850? Vel, kjøp det og gled deg over de ekstra fps'ene du kan få av en overklokk.

-Deluze

Lenke til kommentar

Det høres rimelig ut det, olestokk. Samtidig stiller jeg med undrende til trådstarter.

Trenger du ytelsen til 7870? Vel, kjøp (eventuelt spar opp) til et 7870.

Holder det med et 7850? Vel, kjøp det og gled deg over de ekstra fps'ene du kan få av en overklokk.

-Deluze

Haha høres bra ut, men kommer nokk til å spare litt da :p Får håpe jeg får nokk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...