Møreboy Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Noen som har prøvd denne, og hva trur dere i tilfelle om dette drivstoffet? Jeg har 2012'modell dieselbil og det frister og prøve, men redselen for at noe skjærer seg er vel en stopper.. Det burde vel ikke skje noe? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Noen som har prøvd denne, og hva trur dere i tilfelle om dette drivstoffet? Jeg har 2012'modell dieselbil og det frister og prøve, men redselen for at noe skjærer seg er vel en stopper.. Det burde vel ikke skje noe? hvlike specs er det på denne bilen din? Lenke til kommentar
Møreboy Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 hvlike specs er det på denne bilen din? hva mener du? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Dette skriver Shell på sin nettside: http://www.shell.no/...ower_nitro.html Renser motoren Nye Shell V-Power Nitro+ diesel er utviklet for bruk i alle dieseldrevne biler og inneholder tilsetningsstoffer som begrenser oppbyggingen av avleiringer i nye motorer, samt fjerne avleiringer i eldre motorer. – Med den nye dieselen har vi bygget videre på teknologien fra Shell V-Power bensin. Shell V-Power Nitro+ diesel renser injektorene i motoren, noe som ofte har en innvirkning på motorens ytelse. Dieselen er utviklet for å gjenopprette og opprettholde motorkraften gjennom aktiv motorbeskyttelse, sier markedsdirektør i Shell Norden, Jacob Olsbø. Virker som det skal ha en rensende effekt, ikke at det er rakettbrensel som kun er laget for sportsbiler. Jeg pleier å fylle Shell V-power 95 oktan på bilen og mopeden min. De er fra midten av nittitallet, og overhode ikke laget for ekstrem ytelse. EDIT: Kanskje ikke så lurt å bruke V-power på totaktere, ifølge denne forumtråden: http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=48&t=563&sid=ee7a6c23fb7ec7b1c5d5d40786cc3cb1&start=15 Endret 29. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Noen som har prøvd denne, og hva trur dere i tilfelle om dette drivstoffet? Jeg har 2012'modell dieselbil og det frister og prøve, men redselen for at noe skjærer seg er vel en stopper.. Det burde vel ikke skje noe? Shell har vel kjørt noen millioner kilometer med det drivstoffet med mange vanlige bilmodeller for å teste at det er trygt. En 2012-modell har neppe mye avleiringer i systemet som dette 'fantastiske' drivstoffet skal fjerne så til ~1 Kr. mer per liter er vel kanskje ikke det veldig viktig (foreløpig)... Kan jo alltids bruke det som forebyggende middel? Er litt allergisk mot Shells vanlige diesel selv, av en eller annen grunn gir det sporadisk hikke på min '05 VW 1.9 TDi. Så kommer neppe til å prøve superduperdrivstoffet på min. Lenke til kommentar
Møreboy Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Shell har vel kjørt noen millioner kilometer med det drivstoffet med mange vanlige bilmodeller for å teste at det er trygt. En 2012-modell har neppe mye avleiringer i systemet som dette 'fantastiske' drivstoffet skal fjerne så til ~1 Kr. mer per liter er vel kanskje ikke det veldig viktig (foreløpig)... Kan jo alltids bruke det som forebyggende middel? Er litt allergisk mot Shells vanlige diesel selv, av en eller annen grunn gir det sporadisk hikke på min '05 VW 1.9 TDi. Så kommer neppe til å prøve superduperdrivstoffet på min. Nei, jeg tenkte på det. Det er vel ikke så mye dritt i motoren min enda.. Kunne vel tatt en full tank med V-power Nitro+ hver 15.000 km eller noe sånt Hvor fyller du diesel? Hvor er det egentlig best å fylle? Endret 29. april 2012 av Møreboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Shell har jo lang erfaring med bensintilsetninger. De hadde noe på slutten av 80-tallet som gjorde at mange forskjellige motortyper endte opp med brente ventiler og rep i 10.000-kronersklassen. Kanskje det er restlageret av denne tilsetningen de pusher nå, med nytt navn? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) For meg så sier de bare "Vår gamle diesel er for dårlig". Jeg gidder ikke å bruke penger på å kjøpe noe som liksom skal være bedre, når den gamle dieselen fungerer helt fint for meg. Hvis det var noe poeng å drive å fylle på denne typen diesel, så burde det også være et poeng å kjøpe en slik flaske med tilsetningsstoffer, noe det normalt sett ikke er. Det litt merkelige er at jeg kjørte igjennom europa i fjor, og nesten alle bensinstasjoner sør for danmark hadde to typer diesel, og Shell hadde "Fuelsave diesel" og "V-power diesel". Jeg testet med begge deler, uten at jeg merket noe forskjell, så det gikk i "Fuelsave diesel" da heller. Jeg har en 2011-modell, bare så det er sagt. Endret 1. mai 2012 av gxi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå