Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utvist fra internat i 3 dager

bikobiko123

Anbefalte innlegg

En venn av meg ble nettopp utvist fra skoleinternatet på grunn av at han viste seg beruset på internatet. Han ble utvist i tre dager.

Husregler

http://www.bardufoss.vgs.no/Omskolen/Internat/Husregler/tabid/1892/Default.aspx

8. Det er ikke tillatt å bruke/oppbevare alkohol eller andre rusmidler på internatet, eller å vise seg der i alkoholpåvirket/rusa tilstand. Du er ansvarlig for at alkohol eller andre rusmidler ikke finnes på hybel/fellesrom. Det er heller ikke lov å ha tomflasker av alkoholholdige drikkevarer som pynt.

En av de ansatte på internatet så han beruset, og de fant ut at de skulle gjøre et eksempel ut av han, og utvise han i tre dager. Vi som bor på internatet betaler kostpenger og

han betaler for mat i disse dagene.

Kan han kreve refusjon for disse matpengene?

Kan han gjøre noe med utvisningen?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm , Hvis en person blir utvist for brudd av regler vil jeg tru det fortsatt må betales

Siden han har gjort noe feil og må følge de konsekvenser som er og evt fortsatt betale siden han kommer tilbake.

Men det høres jo også litt merklig ut at du først blir utvist og så må betale for det i tilleg ,

denne saken peker litt begge veier , Om de skal sette et eksempel vill de nok ikke gi ham penger tilbake. for da ser de at de fortsatt må betale selvom de ikke er der

Lenke til kommentar

Ehm , Hvis en person blir utvist for brudd av regler vil jeg tru det fortsatt må betales

Siden han har gjort noe feil og må følge de konsekvenser som er og evt fortsatt betale siden han kommer tilbake.

Men det høres jo også litt merklig ut at du først blir utvist og så må betale for det i tilleg ,

denne saken peker litt begge veier , Om de skal sette et eksempel vill de nok ikke gi ham penger tilbake. for da ser de at de fortsatt må betale selvom de ikke er der

Så det er ikke noe han kan gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg leste gjennom reglene og fant ikke noe "hull" der , Men jeg vil anbefale deg/dere og bare godta at han har blitt utvist i 3 dager også heller ta det pent opp med de ansatta om det er mulighet for og evt slippe og betale for 3 dager eller få penger tilbake så burde det ordne seg , Virker rart egentlig siden skoler osv har jo en "uskreven" regel om at elever skal bruke minst mulig penger på skole og utdanning og alt innenfor det bilde. det er jo derfor alle får dekket reisevei osv til skoler

Lenke til kommentar

Jeg leste gjennom reglene og fant ikke noe "hull" der , Men jeg vil anbefale deg/dere og bare godta at han har blitt utvist i 3 dager også heller ta det pent opp med de ansatta om det er mulighet for og evt slippe og betale for 3 dager eller få penger tilbake så burde det ordne seg , Virker rart egentlig siden skoler osv har jo en "uskreven" regel om at elever skal bruke minst mulig penger på skole og utdanning og alt innenfor det bilde. det er jo derfor alle får dekket reisevei osv til skoler

Jaja. Uansett, takk.

Lenke til kommentar

Kostpenger refunderes etter disse reglene:

Ved fravær refunderes kostpenger med kr. 132.- pr.dag. Betingelsene er:

* Gyldig og attestert fravær i minst tre sammenhengende dager.

* Ved uforutsett fravær (eks sykdom) informeres internatet den 1. fraværsdag.

* Skjema fås på vaktrommet.

Beløpet avregnes ved utflytting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...