Konto brukes ikke Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Unnskyld at jeg sier det, men hvorfor ikke være 'sporbar' hvis du ikke skal gjøre noe ulovlig? Så lenge du ikke gir ut noe privat/identifiserbar info på og ved registrering av bloggen, så kan ingen vite hvem du er uansett. Det er kun politiet som kan spore din IP via ISP og det ved anmeldelse. Det eneste 'vi andre' kan finne ut er hvor i landet du bor og det bare til nærmeste sentral hos din ISP. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Unnskyld at jeg sier det, men hvorfor ikke være 'sporbar' hvis du ikke skal gjøre noe ulovlig? Så lenge du ikke gir ut noe privat/identifiserbar info på og ved registrering av bloggen, så kan ingen vite hvem du er uansett. Det er kun politiet som kan spore din IP via ISP og det ved anmeldelse. Det eneste 'vi andre' kan finne ut er hvor i landet du bor og det bare til nærmeste sentral hos din ISP. http://www.dagbladet.no/2010/11/20/nyheter/innenriks/nav/datalagring/14367972/ Storebror ser deg. Og igjen er det en norsk blogg(.no) blir alt logget. Snart kommer også DLD så ja jeg forstår hvorfor folk vil surfe antonymt. Lenke til kommentar
Karolina Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Ser du på 1:28 i videoen er det mulig å pause og se hva som er valgt i videoen. Det er f.eks valgt "Other Linux" under maskintype. Er det mulig å ha videoen oppe samtidig som jeg selv holder på med det som vises på videoen, eller bør jeg skrive ned alt før jeg begynner? Unnskyld at jeg sier det, men hvorfor ikke være 'sporbar' hvis du ikke skal gjøre noe ulovlig? Det har jeg fortalt på første side i denne tråden. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Er det mulig å ha videoen oppe samtidig som jeg selv holder på med det som vises på videoen, eller bør jeg skrive ned alt før jeg begynner? Det er ingen problem. Lenke til kommentar
Karolina Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg prøver nå å... tja, jeg vet egentlig ikke helt, men jeg tror at jeg prøver å innstallere et eller annet på den virtuelle maskinen. Jeg har altså opprettet den, og det står nå "Virtual machine => Running", men det som kommer opp i den virtuelle maskinen er beskjeden "Fatal: No bootable medium found! System halted." Siden jeg ikke egentlig vet hva jeg holder på med, vet jeg heller ikke hva problemet er... Noen som vil forklare? Lenke til kommentar
Karolina Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Må føye til at jeg også er litt redd for å rote meg bort i den virtuelle maskinen og ikke komme tilbake igjen til min vanlige maskin. Er det mulig? Endret 3. juni 2012 av Karolina Lenke til kommentar
fenele Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Må føye til at jeg også er litt redd for å rote meg bort i den visuelle maskinen og ikke komme tilbake igjen til min vanlige maskin. Er det mulig? Snart er du inne i the matrix Nei det er ikke mulig. Hvis du vil ut av den virtuelle maskinen trykker du Ctrl+Alt så vidt jeg husker. Det står nok over eller under vinduet hvilke hotkeys det er. Lenke til kommentar
Karolina Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Må føye til at jeg også er litt redd for å rote meg bort i den visuelle maskinen og ikke komme tilbake igjen til min vanlige maskin. Er det mulig? Snart er du inne i the matrix Nei det er ikke mulig. Hvis du vil ut av den virtuelle maskinen trykker du Ctrl+Alt så vidt jeg husker. Det står nok over eller under vinduet hvilke hotkeys det er. Haha... Ja, akkurat det jeg fryktet! Er det noen her som skjønner hva jeg holder på med, og som ikke går inne i den virtuelle maskinen? Kan føye til at det under system i VirtualBox Manager står Boot order: Floppy, CD/DVD-rom, Hard Disk. Jeg vet ikke om dette har noe med at det ikke ble funnet noe "bootable medium"? Trenger jeg en cd/dvd eller å innstallere et eller annet på harddisken som jeg ikke har skjønt? Endret 3. juni 2012 av Karolina Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Du laster ned Tails her (Direkte lenke til ISO-fil som er Tails 0.11). Så lager du en ny virtuell-maskin. Det gjør du slik: Åpne VirtualBox, trykk på "new" (blått ikon som ser ut som en 10-kanta stjerne). Fyll inn navn som f.eks: Tails. OS setter du til: Linux og version til: Debian. Ikke Debian (64-bit). Trykk Continue. Så må du velge minne, her kan flytte den opp 512 MB som burde holde. Trykk continue to ganger nå, både på minne + virtual hard disk. Det poppup vinduet som kommer opp kan du bare trykke continue på hele veien, til slutt Create. Da har du opprettet en virtuell maskin, neste steg er å legge til en boot-bar ISO-fil på den. Merk den ogtrykk på settings (tannhjulet). Trykk på storage på venstre side ser du IDE Controller, under ser du navnetEmpty som har et CD-ikon, velg den så den er blå. Nå på høyre siden kan du trykke på CD-ikonet til høyre for der det står IDE Secondary. Her får du opp to valg og du skal velge: Choose a virtual CD/DVD disk file. Nå må du finne frem til der du lastet ned Tails. Velg den og trykk open så ok. Nå kan du prøve å starte den virtuelle-maskinen Endret 4. juni 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Karolina Skrevet 4. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2012 Tusen takk for god hjelp alle sammen! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Husk å merk tråden som løst! Still gjerne spørsmål om det var noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå