Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drivstoffgjerrig bruktbil til bybruk

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

For to år siden kjøpte jeg meg min første bruktbil i form av en pent innlandskjørt Honda CR-V 97-modell med få tidligere eiere og kjent servicehistorikk. Alt i alt en flott bil med "ok" firhjulsdrift og godt grep på variabelt vinterføre.

Dog har bruksmønsteret mitt forandret seg betraktelig i løpet av det siste året ettersom jeg har skiftet jobb m.m. Jeg kjører kortere turer enn tidligere og mye mer innenfor byområdet. Det blir med andre ord flere start og stopp, aksellerasjon og nedbremsinger. Problemet med Hondaen er at den drikker rundt 1 liter bensin på mila, kanskje mer ved bykjøring. Videre spiser den bremseklosser, og jeg har hatt en del utgifter på slitedeler i bremsessystemet.

Hva vil være et godt alternativ til Hondaen? Jeg trenger ikke firhjulstrekk og mtp. korte kjøreturer er kanskje bensinmotor best. Bilen trenger ikke stor bagasjeplass og heller ikke 5 sitteplasser (varebil er ok). Eneste kriteriet jeg stiller er at bilen er av nyere årgang (nyere bruktbil), er billig på servicesiden og bruker vesentlig mindre drivstoff.

Budsjettet på en nyere bil vil ligge på rundt 100 000 kr.

Setter pris på innspill! :yes:

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...