fsx v1.1 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Hei jeg lurer på hva straffa er med trimma moped? fks ligge moped? la oss si at jeg har en moped som kjører på veien i 80kmh sona også kjører jeg i 70kmh sona, kan jeg bli tatt da? hva er straffen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Er ikke helt sikker på hva du mener i den nest siste setningen, men hvis du bryter fartsgrensen blir du bøtelagt for det i tillegg til trimmen. Bot for trimmet moped er like oppunder fem gærninger. I tillegg blir mopeden avskiltet, og du må tilbakestille den til original stand før du får skiltene tilbake. Hvis du har tuklet med mopeden selv, kan du vinke farvel til garanti og reklamasjonsrett. Og dette er hvis du bare blir tatt for trim. Hvis du havner i en ulykke med trimmet moped, kan du regne med en kraftig avkortning i forsikringsutbetalingen. Det kan altså bli en kostbar fornøyelse, nesten så du like gjerne kunne begynt på lett-lappen. Endret 29. april 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Når det kommer til trim, så er trim enkelt og greit trim. Om du bytter alle delene på mopeden din, eller at du bare bytter en potte, så får du samme straff. Dette er da hvis du kjører i fartsgrensa. Kjører du 80 km/t i 70-sone får du straff for å ha kjørt for fort, og straff for trimmet moped. Bot for trim på moped er 4200 kroner, avskiltning, 3 prikker på førerkortet (har jeg hørt). Har også hørt noen få 6 måneders utsettelse på førerkortet klasse B. Ved å kjøre i 80 i 70-sone vil du få 1600 kroner i bot. Endret 29. april 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) http://www.ung.no/os...liti/56664.html Du kan selvsagt bli tatt dersom du kjører i 70 km/t i 80-sona. En moped skal ikke gå fortere enn 45 km/t. Bot for å trimme moped er på 4200 kroner. 8. kjøring med motorsykkel (herunder moped) hvor det er foretatt endring som øker den maksimale hastighet eller ytelse som motorsykkel er registrert for, vegtrafikkloven § 23 jf. § 13 kr 4200.- Endret 29. april 2012 av Quote Lenke til kommentar
Itek Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Er trimming og deplombering det samme? Tenker da på: Hva er definisjonen på trim? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Alt hvor du øker effekten på mopeden/får den til å gå raskere en 45 km/t. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Juridisk går det for det samme. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 hvis jeg fjerner turtallsperren på mopeden, vil dette også kalles for trimming? det øker jo egentlig bare turtallet som gjør at jeg kan trekke bedre i f.eks. motbakker... Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Alt du gjør for å endre ytelsen på mopeden regnes som trimming, og er ikke lov. Hva du slipper unna med er noe annet. Lenke til kommentar
wizhl Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 "og politiet beslagla mopeden som var i ulovlig stand" Altså trim vil det da si at moped blir tatt i en periode eller får han den ikke tilbake? Lenke til kommentar
Infectah Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 "og politiet beslagla mopeden som var i ulovlig stand" Altså trim vil det da si at moped blir tatt i en periode eller får han den ikke tilbake? De tar bare skiltene dine du må ta av trimminga og vise den til biltilsynet igjenn du får jo også selvfølgelig boten alle de andre her har sagt prisen på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå