Gå til innhold

Corsair Obsidian 550D og Corsair Graphite 600T + oppgradering

Anbefalte innlegg

Ja jeg er jo også konfirmant i år da....jeg vurderer å oppgradere pc'en min.

Jeg har for øyeblikket et 600T og lurer på om jeg kan installere de nye delene i det (spesielt med tanke på kjøling av GPU og med H100).

Vurderer også en 550D men hvordan kommer det ut med kjøling til grafikkkortene og installering av H100?

Nye deler:

Corsair H100

ASUS sabertooth z77(hvordan får jeg tak i kjølevifte til dette?)

i7-3770k (ja det er nødvendig)

Nye vifter

Nåværende deler:

Corsair Vengeance 1600 8 gb(vurderer å oppgradere til 16 av samme type)

XFX radeon 6950 1gb dual dissapation

Chiftech Nitro BPS-750C

Corsair Performance Pro 128 Gb

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Corsair Force F60A

Det som skal byttes ut:

AMD Phenom 1100T BE

ASUS M4A89GTD

Antech Khuler h20 620

Selvsagt venter jeg til hovedkortet og prosessor har kommet ut på markedet.

Håper på svar.. og om det virkelig er nødvendig med oppgraderinger enda, eller om oppsettet holder til next gen. Intel kommer opp(evt. hvis AMD tar å gjør noe snikete med ett supert oppsett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet du har ser jo veldig bra ut. Forstår ikke hvorfor du skal oppgradere.

en oppgradering gir deg ikke noe stor bedring i spill feks.

Er ikke bare til spill, driver jo på med masse annet: bilde/videoredigering. Kjører MC server, Webdesign, you name it. Men du foreslår altså å vente til mit blir mer utdatert?

Lenke til kommentar

Kommer helt an på om du synes oppsettet ditt er dårlig.

Hadde jeg hatt samme oppsett som deg, så hadde jeg ventet til jeg virkelig trengte å oppgradere :)

Men så klart, viss du føler at du trenger en oppgradering, så klart, så gjør du det da :)

Du klarer kanskje 10-20% bedre ytelse med å oppgradere enn at du sprenger lommeboken totalt da, feks intel ekstrem cpu til 6k og hovedkort til 3k osv osv.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på om du synes oppsettet ditt er dårlig.

Hadde jeg hatt samme oppsett som deg, så hadde jeg ventet til jeg virkelig trengte å oppgradere :)

Men så klart, viss du føler at du trenger en oppgradering, så klart, så gjør du det da :)

Du klarer kanskje 10-20% bedre ytelse med å oppgradere enn at du sprenger lommeboken totalt da, feks intel ekstrem cpu til 6k og hovedkort til 3k osv osv.

Okei, men da venter jeg...oppsettet varer nok til neste gen CPU (håper jeg) Hvis jeg havner på svak siden når det gjelder spilling så oppgraderer jeg heller GPU

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på det med å vente.

jeg har samme prosessor som deg og tenker nok at det blir oppgradering når Intel Haswell kommer ut. jeg har samme prosessor som deg. Fetteren min skal gjøre det samme, han har samme hovedkort, prosessor, minne og til og med akkurat samme grafikkort. bruksområder ligger faktisk på mye det samme som deg også.

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på det med å vente.

jeg har samme prosessor som deg og tenker nok at det blir oppgradering når Intel Haswell kommer ut. jeg har samme prosessor som deg. Fetteren min skal gjøre det samme, han har samme hovedkort, prosessor, minne og til og med akkurat samme grafikkort. bruksområder ligger faktisk på mye det samme som deg også.

Takk OleStokk, heter next gen prosessorene Haswell? Awesome navn x)

Lenke til kommentar

Corsair + Corsair = Corsair^2

Med andre ord, Corsair er lagd for å passe med Corsair.

Joda, men det ser ut som det er så forbannet lite plass til det...burde jeg da kanskje installere f.eks som inntak i front? når kjøleren da? jeg vil ikke bruke det i topp side det er smartest som exhaust.

Lenke til kommentar

er ikke noe galt med å ha den i topp, jeg har den i toppen selv, jeg har helt fine temps. jeg ville brukt den i topp med viftene oppe i det lille rommet øverst. med mindre det på en eller annen måte går å putte radiatoren øverst, jeg har ikke sett så mye inn i det.

Lenke til kommentar

radiatoren har nok ikke plass øverst..men okei, da blir det nok det neste år... Hørte LinusTechTips fikk sin Ivy Bridge opp i stable 4,7 med H100

hver eneste prosessor er unik

Det er jeg klar over ;) Men det er jo ikke Epicly big differense....tipper de fleste går opp i minst 4.5 ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...